Kan detta underlätta i vårdnadstvist?
Kort historia; andra svängen i TR. Har stämt båda gånger på grund av den andre förälderns ointresse. Dock har intresset kommit vid liv igen (likt det gjorde första gången för att sedan avta totalt, nästan 3 års frånvaro nu sist). Hade på papper första gången den andre föräldern missbrukade (dom för narkotikabrott fanns) men det räckte inte. Har misstänkt att det fortfarande pågår nu men har inte haft några bevis och under muntliga förberedelser osv har den andre föräldern nekat.
Provade den nya sidan lexbase igår och finner till min stora chock 2 domar till. Från förra året. Föräldern är dömd till 8 månader i fängelse för 1,2 kilo hasch menat till försäljning. I husrannsakan när denne greps fanns tillbehör för att bruka cannabis och steroider samt kontanter. Mådde seriöst illa när jag sedan begärde ut förundersökningsprotokollet och ser att vårt barn var där, i den lägenheten full med skit dagen innan polisen stormade in. Tänk om det hänt när barnet var där, vad ser barnet där egentligen, alltså helvete.
Vårt barn skulle inte ens varit där utan skulle varit hos en annan släkting till föräldern. Detta är nästan 1 år sen och domen kom senare och överklagan (som gav samma domslut) kom några månader sen. Ingen har sagt något till mig. Jag vill inte ha vårt barn där, personen kommer aldrig förändra sig, nu har jag mina påståenden på papper. Där bekänner personen också till att ha missbrukat alla olika sorters droger och hasch inte alls längesen.
Kollar inte vårdnadsutredarna sånt här? Det stod ingenting i deras utlåtande om det. Kan detta ge mig större chans till ensam vårdnad?