• bagheeragirl

    att våga skaffa barn som singel

    hej singeltjej på snart 34 år som ej träffat mannen i mitt liv. har börjat fundera på att skaffa barn på egen hand men vet ej om jag vågar ta steget.jag vet inte hur länge jag kan vänta på att mr right ska dyka upp. ni singeltjejer som nu skaffat barn på egen han. vad har ni för erfarenhet av detta och vilka problem/svårigheter har ni stött på.vilket bemötande har ni fått av omgivingen?


  • Svar på tråden att våga skaffa barn som singel
  • LLL84

    Hej jag är en singeltjej på 30, nyss fyllda och känner samma sak. Hur länge ska man vänta på att träffa nån som man vill ha barn med? Jag har kommit så långt nu att jag känner att jag vill försöka få barn själv. Jag vill inte vänta längre för jag vill inte missa chansen till att få barn för att jag inte träffat någon.

    Än så länge har jag hållit dessa tankar för mig själv, att jag vill försöka få barn själv. Men jag har några vänner jag sagt flera ggr till att jag vill ha barn! men aldrig sagt att jag skulle vilja försöka/tänker försöka själv. Så jag vet inte hur deras reaktioner skulle bli. Jag skulle helst vilja starta den här processen nu i april. Jag är bara mest fundersam hur och vad jag ska säga till de närmsta... Hur jag liksom ska lägga fram det. Enklast blir nog för vännerna, men ens föräldrar?

    Det är så olika från person till person, jag har gått och tänkt på det här i ca 2 år nu. Låtit tanken mogna och att tankarna fått gå sina varv på att försöka få barn själv.
    Hur långt har du kommit nu i dina funderingar? Tror du att du kommer ta steget till att försöka? :D

  • FIame

    Jag är singelkille som inte heller hittat kärleken. Syskon till mina barn skulle vara bra så jag funderar på surrogatskap i Ukraina. Kostar lite pengar men kan vara en bra väg att gå om man vill ha nya bebisar.

Svar på tråden att våga skaffa barn som singel