• Lottapotta08

från när kan man ha bebis i sele på ryggen?

Hej!
    Brukar bära sonen i en babybjörn på magen men är intresserad av att få upp honom på ryggen så man blir mer flexibel och kan leka bättre med fyraåringen. Funkar ergobaby? Sonen är sju månader.

• Svar på tråden från när kan man ha bebis i sele på ryggen?
  • Flickan och kråkan

Så fort de är stadiga i nacken kan man ha dem på ryggen. En 7-månaders är inget problem. Sedan har mina barn föredragit mage rätt länge själva och jag har egentligen inte börjat bära på rygg mycket förrän de passerat året. Hemma/inne har det blivit en hel del ryggbärande tidigare. Lättare att laga mat med bebis på ryggen 'n på mage . Ergo går fint på ryggen med 7-månaders.

• PetraMunchen

Ergo funkar fin fint. Kan vara lite kruxit att få upp bebben första gångerna, men du kan ju träna hemma ovanför sängen eller nått. Efter ett tag går det lättare och lättare. Jag hade lilltjejen i Ergo ofta när jag var ute och lekte med stora killen. Man kan ju annars också ha dom på höften i Ergon, så har man en hand fri och samtidigt överblick över den lilla.

• Lottapotta08
    Flickan och kråkan skrev 2014-01-29 14:02:24 följande:

Så fort de är stadiga i nacken kan man ha dem på ryggen. En 7-månaders är inget problem. Sedan har mina barn föredragit mage rätt länge själva och jag har egentligen inte börjat bära på rygg mycket förrän de passerat året. Hemma/inne har det blivit en hel del ryggbärande tidigare. Lättare att laga mat med bebis på ryggen 'n på mage smile1.gif . Ergo går fint på ryggen med 7-månaders.

Tack
  • Lottapotta08
    PetraMunchen skrev 2014-01-29 14:05:55 följande:

Ergo funkar fin fint. Kan vara lite kruxit att få upp bebben första gångerna, men du kan ju träna hemma ovanför sängen eller nått. Efter ett tag går det lättare och lättare. Jag hade lilltjejen i Ergo ofta när jag var ute och lekte med stora killen. Man kan ju annars också ha dom på höften i Ergon, så har man en hand fri och samtidigt överblick över den lilla.

Tack
  • Flickan och kråkan

Här har du ett bombsäkert sätt att få upp barn på ryggen i ergonomisk bärsele. När man blir lite säkrare och har ett större barn kan man svinga :

• Lottapotta08
    Flickan och kråkan skrev 2014-01-29 14:11:04 följande:

Här har du ett bombsäkert sätt att få upp barn på ryggen i ergonomisk bärsele. När man blir lite säkrare och har ett större barn kan man svinga smile1.gif :

Kanon - tusen tack . Beställde en idag så snart blir det till att testa!
Svar på tråden från när kan man ha bebis i sele på ryggen?