Hur mycket tränar ditt barn? Hur många aktiviteter?
Alltså hur har ni det med motion och sånt? Hur ofta och vad tränar era barn? Vad tycker du, är det för lite? För mycket?
Alltså hur har ni det med motion och sånt? Hur ofta och vad tränar era barn? Vad tycker du, är det för lite? För mycket?
Son 8 år - gympa i skolan 1 g/v, ridning 1g/v, simning 2g/v + skridsko 1g/v
Dotter 6 år - gympa i skolan 1 g/v, simning 1g/v + skridsko 1g/v
Dottern född -07 har gympa i skolan varannan vecka. Friidrott en gång i veckan. Redskapsgympa en gång i veckan samt ridning en gång i veckan. Dottern född -99 rider 7-8 pass i veckan
Min son tränar 5-6x3-4 timmar i veckan samt 1-2 matcher. Han är 15 och spelar hockey. Skoj att se på men dyrt som fasen, ca 80-100 000 per år.
Min son född -05 har idrott i skolan två ggr i veckan, karate två ggr i veckan samt tränar hopprep 1-2 ggr i veckan. Min yngste son, född -08, tränar dans en gång i veckan, har idrott på dagis en gång och barngympa (där jag är ledare) en gång i veckan.
Vi bor långt från alla aktiviteter utom barngympan och skolidrotten, så det blir mycket skjutsa och vänta, men så länge barnen vill så kör jag.
Jag vill gärna att min -10 ska börja i gymnastik eller simning.
Han var också inskriven till musikskolan.
Men eftersom förälder måste vara närvarande vid aktivitet och småsyskon inte får vara närvarande så hinns det inte :(
Skit svårt att få till det med snart tre barn och en man som jobbar sent.
har faktiskt jättedåligt samvete över det.
Son just fyllda 7 har simning en gång i veckan, fotboll i skolans regi en gång i veckan och judo en gång i veckan så 3 aktiviteter. Simningen vill vi sluta med så fort han kan simma ordentligt. Fotbollen känns inte som en riktig aktivitet ännu iom att det är i skolan men det gillar han. Judon är riktigt rolig, lärorik och bra motion
Son snart 5, har precis börjat simma och sen fotboll också i skolan
Son född 02: utöver skoljympa 2 ggr/v spelar han hockey ca 3 ggr/v plus match. Fotboll när han hinner (lågsäsong nu), det brukar bli väldigt intensivt när fotbollen drar igång ordentligt och hockeyn fortfarande är i högsäsong. Då blir det träning/match så gott som varje dag.
Son född 04: kör hockey och fotboll. Ungefär samma som storebror men han har "bara" hockeyträning 2 ggr/v istället (än så länge) samt match.
Dotter född 12: dröjer ett par år till iaf, sen får vi se vad hon vill görað???
Min 05:a spelar handboll, de har träning en gång i veckan och match(er) ungefär varannan helg. De helger hon inte spelar handboll går hon på juniorgympa på Friskis&Svettis. Skolgympa är bara en gång i veckan.
Jag tycker det är ganska lagom just nu (hon spelar teater också, och skulle gärna vilja spela ett instrument), från nästa år tror jag de börja träna handboll två gånger i veckan.
Yngsta går inte på något, mellan barnet har börjat dansa lite och rider 1 gg i veckan och äldsta går på fotboll tre gånger i veckan, rider en gång i veckan samt dansar hiphop en gång( går i en special grupp då han har adhd.
En dotter -04 som dansar 2ggr i veckan show/balett. Och jag som tycker det är dyrt med 12000 per år ligger visst lite i lä..
Gammal tråd, men ett ständigt aktuellt ämne (som ligger mig varm om hjärtat).
Mitt barn är 8 år och har flertalet fritidsaktiviteter, dock endast en som är fysisk (1,5h/dag, 1 dag i veckan + tävlingar cirka 8ggr/termin).
Därtill kommer skolidrotten 1 gång i veckan, samt simning i skolan 1 gång i veckan.
Vi brukar även gå på en organiserad långpromenad, med lite familjeaktiviteter, varje söndag, samt passa på att åka lite skridskor/pulka om vintrarna på lediga eftermiddagar/kvällar, samt cykla om somrarna under lediga dagar/eftermiddagar/kvällar.