• Anonym (råd)

Vad gör jag nu?

Vad gör man när mannen i huset känner press på att ha sex, dvs. få fram lusten till sex? Han verkar inte ha något intresse i att utveckla sexlivet och tar alltid initiativ max två ggr per vecka ALLTID vid läggdags (fast jag försökt med andra tider). Andra tider går nog porr bra, bade att bara titta och ibland runka. Enligt honom vill han inte onanera hellre än att ha sex.

Vi har väl alltid haft det så här och enligt honom började hans minskad lust då han var singel i några år (från ca. 23 år framåt). Vårt förhållande är det längsta för oss båda. Före han blev singel hade han ett rikt sexliv. Idag är jag 27 och han 30. Har hans minskade lust med åldern att göra?

Jag tycker jag har försökt med allt. Ge mig råd.. vad gör man när partnern känner en press för att finna sin lust? =/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-30 07:55
    Jag kan tillägga att jag har frågat honom vad jag kan göra åt saken men till svar får jag bara att jag kan inte göra något utan det ligger väl på honom.. =( Jag vet inte hur jag ska bête mig..
  • Svar på tråden Vad gör jag nu?
  • Anonym (tagga ner)

Om din partner känner press på sig så kommer det inte gå, ni måste tagga helt enkelt ner och strunta i sexet. Mys framför TVn utan minsta lilla tanke om att det ska sluta med sex, kramas utan att ha förväntningar.

Sen måste jag ju fråga, varför är det fel att ta initiativ vid läggdags? Det är väl bättre att han tar initiativ någon gång än ingen alls? Se det som en positiv sak inte en negativ (det låter som du inte är helt ok med tidpunkten).

Förutom att känna press på sig att prestera så spelar ju andra saker in, när ni träffades kanske han inte jobbade lika mycket som nu? Han har kanske högre press på sig av omvärlden också vilket gör att för att kunna koppla av och faktiskt ta sig tid till att komma i stämning inte riktigt hinns med?

Sen tyvärr är det ju ofta så att när den första nyförälskelsen lagt sig så är man inte kåt 24 timmar om dygnet utan den berömda "vardagen" kommer i fatt med alla de måsten och ansvar som det innebär.

Men viktigaste är som sagt, tagga ner och ha inga förväntningar på att det ska bli sex utan bara mys. Lär er slappna av tillsammans helt enkelt.

• Anonym (råd)
    Anonym (tagga ner) skrev 2014-01-30 07:56:39 följande:
    Om din partner känner press på sig så kommer det inte gå, ni måste tagga helt enkelt ner och strunta i sexet. Mys framför TVn utan minsta lilla tanke om att det ska sluta med sex, kramas utan att ha förväntningar.

Sen måste jag ju fråga, varför är det fel att ta initiativ vid läggdags? Det är väl bättre att han tar initiativ någon gång än ingen alls? Se det som en positiv sak inte en negativ (det låter som du inte är helt ok med tidpunkten).

Förutom att känna press på sig att prestera så spelar ju andra saker in, när ni träffades kanske han inte jobbade lika mycket som nu? Han har kanske högre press på sig av omvärlden också vilket gör att för att kunna koppla av och faktiskt ta sig tid till att komma i stämning inte riktigt hinns med?

Sen tyvärr är det ju ofta så att när den första nyförälskelsen lagt sig så är man inte kåt 24 timmar om dygnet utan den berömda "vardagen" kommer i fatt med alla de måsten och ansvar som det innebär.

Men viktigaste är som sagt, tagga ner och ha inga förväntningar på att det ska bli sex utan bara mys. Lär er slappna av tillsammans helt enkelt.
    Tack för svar! Jag ska testa att bara kramas och mysa istället för att ta intiativ eller ha sex i åtanke. Tror det blir jobbigt för mig pga min höga sexlust men jag ska bita ihop! :)

Jag tycker inte att det är fel att ha sex vid läggdags.. men att ha sex vaarje gång ( i flera år) med lampan släckt och först när vi gått och lagt oss blir för mig väldigt slentriant i längden. Jag har försökt me inviter till duschen, soffan, lampan på i sängen eller i sängen på annan tidpunkt. Oftast blir jag dissad.. blir jag inte dissad så fösöker han få oss att gå till sängen och ha sex där (inget fel).. men kan det vara så att sängen är någon form av "trygghets-/avslappningszon" för honom?

Han jobbar lika mycket förut som nu.. men som sagt så är detta något som pågått under hela vårt förhållande egentligen (förutom i början, men det måste man ju räkna med) och det började före mig när han var singel i några år. Jag undrar om det är åldern som gör att hans sexlust minskat från att han var runt 20-22 år? I andra förhållanden i den åldern har han haft en hög sexlust men inte med mig =/ Som sagt, kan det minska så pass mycket på nästan 10 år?

Jag ska tagga ner! :) Känns bara så himla sårande när han inte riktigt verkar intresserad av att utveckla sexlivet, dissar mig ganska ofta och kan ändå kolla porr/onanera. Han är heller inte bra på att ge komplimanger, dock himla snäll och fin förövrigt..
  • Anonym (råd)

Någon mer som har råd eller som är/har varit med om samma sak? Jag behöver alla råd jag kan få nu =/

Svar på tråden Vad gör jag nu?