• sannasch

Blivande mammor eller föräldralediga i närheten av vänersborg/brålanda

Flyttade i höstas från göteborg till Brålanda och letar nu lite andra mammar eller blivande mammor i området som också går hemma:) har en liten kille på 8 månader å väntar vårat andra barn i juni 2014!

• Svar på tråden Blivande mammor eller föräldralediga i närheten av vänersborg/brålanda
  • ängel86

Hej! Jag har en dotter på 1 år och väntar barn nr 2 i juni precis som du Jag bor ca 1 mil utanför Brålanda. Just nu är min sambo hemma och är pappaledig så jag jobbar heltid, fram till slutet på april. Sen är jag hemma igen på heltid. Ska bli skönt. Vart i Brålanda bor du?

• sannasch
    ängel86 skrev 2014-02-17 20:11:40 följande:
    Hej! Jag har en dotter på 1 år och väntar barn nr 2 i juni precis som du Jag bor ca 1 mil utanför Brålanda. Just nu är min sambo hemma och är pappaledig så jag jobbar heltid, fram till slutet på april. Sen är jag hemma igen på heltid. Ska bli skönt. Vart i Brålanda bor du?

Okej va kul:) Då blir det två barn tätt för er med.. Vi bor på en liten gård i valberg mitt emellan brålanda och frändefors. Vart bor ni någonstans? Kan tänka mig att de ska bli skönt å få vara hemma sista tiden:) själv hinner jag inte tillbaka till jobbet och det är inte helt fel det heller;)
  • ängel86

Vi bor i Häljerud. Det ligger mot sikhall. Jaa det ska bli skönt att gå hemma igen Hur gammal är du och din sambo? Kanske vet vem han är.. det är ju inte så stort här så man vet ju vilka de flesta är När i juni är ni beräknade?

• sannasch
    ängel86 skrev 2014-02-23 13:56:21 följande:
    Vi bor i Häljerud. Det ligger mot sikhall. Jaa det ska bli skönt att gå hemma igen Hur gammal är du och din sambo? Kanske vet vem han är.. det är ju inte så stort här så man vet ju vilka de flesta är När i juni är ni beräknade?

Okej:) förstår det det är ju ett jobb i sig å vara gravid och ta hand om en liten samtidigt!;) jag är 24, hur gammal är du? Vi är båda från göteborg fast jag har min pappa i mellerud så de e därför de blev att vi flyttade åt detta hållet:) 20 juni är det beräknat att vi ska få en liten lillebror:)
  • ängel86

Jaha då förstår jag ???? Jag är 27. Ni har kollat kön förstår jag. Vi har inte kollat men jag tror att det blir en flicka även denna gången ????

• ängel86

Mina smilisar blir ??? ... konstigt.

• sannasch
    ängel86 skrev 2014-02-26 19:55:29 följande:
    Mina smilisar blir ??? ... konstigt.

Hehe okej:) ja vi Har kollat kön båda gångerna... känns skönt å vara förberedd på vad det är för en liten som ska komma;) trodde du att din första skulle bli en flicka när hon låg i magen med? Har du varit på stor och liten i brålanda någon gång? Jag har varit på Babycafé i mellerud ett par ggr men funderar på att prova här i brålanda.. men funderar på om det är fler med små barn som går dit eller om det mest är lite större barn:)
  • ängel86

Nää jag trodde att första var en pojk å så blev det en flicka :) Nä vart har dom stor och liten? Visste inte ens att dom hade nåt i brålanda. Jag har inte varit i mellerud på babycafe heller. Men jag har funderat många gånger på vad man kan hitta på när man går hemma för tiden går långsamt ibland ;). Hur var babycafet?

• sannasch
    ängel86 skrev 2014-02-27 14:36:54 följande:
    Nää jag trodde att första var en pojk å så blev det en flicka :) Nä vart har dom stor och liten? Visste inte ens att dom hade nåt i brålanda. Jag har inte varit i mellerud på babycafe heller. Men jag har funderat många gånger på vad man kan hitta på när man går hemma för tiden går långsamt ibland ;). Hur var babycafet?

Hehe då blev de en liten överraskning då tror att det ska vara i brålanda kyrka om jag unte minns fel... Babycafét är jätte mysigt:) så dit kommer jag fortsätta att gå!! Känns som att de blir lite lugnare när det bara är barn upp till 2 år. Så de tycker jag att du ska prova när du går hemma:) ja de går riktigt lånsamt ibland så det är skönt när det finns lite alternativ.. vi brukar gå på babysim i vänersborg på tisdagar med och det är också jätte kul:)
  • ängel86

Jaha men då får jag nog prova babycafet sen när jag går hemma igen ;) Jag har tänkt många gånger att gå på babysim men nu är det väl försent.. Nu är det bara 8 veckor kvar att jobba :D Hur länge har ni bott i valberg? Lite skillnad på gbg ;) Trivs ni?

• sannasch
    ängel86 skrev 2014-03-01 16:11:34 följande:
    Jaha men då får jag nog prova babycafet sen när jag går hemma igen ;) Jag har tänkt många gånger att gå på babysim men nu är det väl försent.. Nu är det bara 8 veckor kvar att jobba :D Hur länge har ni bott i valberg? Lite skillnad på gbg ;) Trivs ni?

Ja de tycker jag kul för mini att få leka av sig lite också:) vi går på baby sim i vänersborg å där är det flera som är över året och det är ju drop in så det är mest bara för att vänja dom små vid vattnet sen är det ju en kille i vattnet dom man kan fråga om man undrar något.. jag tycker det är jätte bra där gud så skönt:) vad jobbar du med? Vi har bott här i ca 5 månader nu å vi trivs jätte bra!! De ända jag saknar är att kunna gå utanför dörren å ha allt man behöver inom gång avstånd:)
  • ängel86

Jag jobbar som sjuksköterska. Trivs jätte bra med mitt jobb. Vad bra att ni trivs Mår du bra i graviditeten eller har du några krämpor? Med tösa mådde jag jätte bra men denna gången så mådde jag illa de första 20 veckorna ungefär.. som tur är har det gått över. Annars mår jag bra, är väldigt trött bara.

• sannasch
    ängel86 skrev 2014-03-05 20:29:54 följande:
    Jag jobbar som sjuksköterska. Trivs jätte bra med mitt jobb. Vad bra att ni trivs Mår du bra i graviditeten eller har du några krämpor? Med tösa mådde jag jätte bra men denna gången så mådde jag illa de första 20 veckorna ungefär.. som tur är har det gått över. Annars mår jag bra, är väldigt trött bara.

Okej:) ja jag mår bra nu:) förutom att jag börjar känna av lite foglossningar men inte som när jag va gravid med Elton då kunde jag knappt gå!! Va skönt att illamåendet släppte till slut:) Känner du att du blivit mycket dtörre denna graviditeten? Själv känner jag mig enormt stor om jag jämför, har inte gått upp jätte mkt men magen växer otroligt snabbt!!
Svar på tråden Blivande mammor eller föräldralediga i närheten av vänersborg/brålanda