• Anonym (Hoppfull)

Min pappa har lungcancer, nu ska jag hitta alla sätt som finns att hela/lindra/bromsa eller kanske bota den!

Min pappa, 69 år, fick igår diagnos lungcancer efter nästan 9 månaders oförklarlig plötslig smärta i ryggen. Från att ha varit en frisk, ungdomlig, motionerande och livsnjutande man har han nu tappat drygt tio kg sedan de första symptomen för nio månader sedan, är i princip handikappad och kan knappt ta sig utanför hemmet pga ryggsmärtan. Datortomo och lungröntgen har visat en tumör i höger lunga, som har spritt sig och även orsakat skelettförändringar. När läkaren gav oss beskedet igår hörde jag bara en dödsdom. Budskapet jag tog in var att pappa är döende och att han aldrig kommer att bli frisk. De ord läkaren faktiskt yttrade var att det är en obotbar sjukdom, man opererar inte i det här stadiet (förstod inte varför) och att man nu påbörjar en behandlingsplan med strålning och cellgifter. Nu har min syster, mamma och jag bestämt oss för att hjälpa honom att läka eller hela sin kropp så långt det går med mat och alla nadra sätt som finns som vården inte kan hjälpa till med. Det finns ju något som kallas anticancerogen mat, detta tänker jag läsa allt jag kommer över. Vad finns det för andra sätt att hela en sjuk kropp som inte ingår i behandling av traditionell västerländsk medicin? Kom igen, bomba mig med tips, solskenshistorier och annan positiv energi. Jag behöver allt nu, och kommer att rikta in mig på allt positivt som inger hopp, och blocka ut allt negativt.

• Svar på tråden Min pappa har lungcancer, nu ska jag hitta alla sätt som finns att hela/lindra/bromsa eller kanske bota den!
  • Anonym (Kämpa)
    Anonym (dotter 2) skrev 2014-02-02 11:19:22 följande:
    Nu blir jag förbannad. Mig får du tycka precis vad du vill om, men ge fan i att skuldbelägga döende cancerpatienter för att de inte "ville" bli friska tillräckligt mycket, för det är precis det ditt resonemang leder till. Finns det något värre man kan säga om/till någon i den situationen? Läs det här inlägget och tänk efter: ikroppenmin.blogspot.co.uk/2013/01/e n-dares-forsvarstal.html

Jag har inget annat än välönskningar till dig och andra. Och som sagt, de två sidorna kommer aldrig att förstå varandra. Och jag tror även att väldigt få människor som får en dödsdom på ett eller annat vis hinner hitta svaren. Och det kommer naturligtvis aldrig funka om det inte är man själv som helhjärtat tro på det. Andra människor kan inte läka någon annan än sig själv. (Ja, den västerländska läkekonsten läker symptom och räddar liv men den tar inte bort roten, anledningen till varför man blir sjuk.) Jag tror att den riktiga "vinst" man gör i en sån här situation är den för egen räkning och inte för den sjuke. Men som sjuk vinner man naturligtvis massor på att hitta lugnet och leta lyckan inombords.
  • ZEN

Bifogar länk till en örtte som sägs ha återhämtnings effekter på immunförsvaret speciellt hos cancer sjuka och diabetiker (adaptogener):

www.houseoftea.se/jiao-gu-lan-70-gram/product_info.php/products_id/591

Både min man och jag har provat den och mätt våra nivåer och den har en positiv effekt. Min man slutade ta blodtrycksmedicin. Jag blev av med min insomnia.
    Vi är båda 2 (tekniker) väldigt skeptiska till olika örter men jag gav det ett försök då jag fick det från min bror som bor i Kina i ett område där det finns flest 100 åringar och de dricker det dygnet runt som te 4-6 koppar per dag.

Finns mer att läsa om det under:
    www.webmd.com/vitamins-supplements/ingredientmono-265-JIAOGULAN.aspx&activeIngredientName=JIAOGULAN
    Det pågår forskning på karolinska:
    www.expressen.se/halsa/ortte-kan-leda-till-nya-diabetesmediciner/

happyhomemaker88.com/2012/10/11/my-review-of-the-amazing-jiaogulan-tea-it-can-really-help-you-to-lose-weight-improve-complexion-age-gracefully-relax-strengthen-body-enhance-immunityhealth-remove-perimenopause-effects-res/

Lycka till!

• ZEN

Glömde att lägga till persilja och då är det inte bara bladen men även rötterna, celleri och kronärtskocka alla 3 sägs bromsa cancer då de innehåller ett ämne apigenin:

www.chron.com/news/health/article/Vegetables-with-apigenin-are-key-cancer-fighters-4738722.php

Jag känner en person som tror att han botade sin prostata cancer med persilja rötter:

www.drkelley.info/2013/05/12/parsley-tea-and-its-benefits/

www.chron.com/news/health/article/Vegetables-with-apigenin-are-key-cancer-fighters-4738722.php

• Silke

Usch, vad tråkigt. Min pappa gick tyvärr bort i lungcancer för snart ett år sedan. Han hade väntat för länge med att gå till doktorn, så när han väl fick diagnosen tog det inte ens ett halvår. Men han orkade inte jobba något med kost och hälsa, utan tacklade av rätt ordentligt näringsmässigt. Om din pappa gärna vill maximera sin hälsa så skulle jag vilja rekommendera att gå till en duktig näringsterapeut. Då får man kostråd och tips om kosttillskott utifrån de egna individuella förutsättningarna. De behandlar förstås inte själva cancern, men maximerar kroppens egna förutsättningar till hälsa och självläkning. Det handlar ju inte om att åstadkomma några mirakel, men faktum är att kroppen kan göra enastående insatser med sitt eget immunförsvar om den får optimala förutsättningar. Jag har själv fått ordning på flera olika hälsoproblem på det viset. Om ni bor i Stockholm så kan jag ge konkreta tips på vem man kan gå till. Inboxa mig i så fall. Stort, stort lycka till och ta hand om er, hela familjen!

• SIS79
    Selfish Geene skrev 2014-02-03 12:24:18 följande:
    Viktigt: aprikoskärnor innehåller amygdslin som omvandlas till cyanid i kroppen, att äta stora mängder aprikoskärnor är MYCKET giftigt (dödsfall har inträffat)

Förutom att de inte har någon påvisad effekt mot cancer kan det leda till plågsam och potentiell dödlig cyanidförgiftning

SKITSNACK

Den "rekommenderade" dosen är max 2/ dag. Själv äter jag 12/ dag i förebyggande syfte och jag har ingen cyanidförgiftning.

Det handlar om skrämselpropaganda och fungerar tydligen - men alla för ju sin dom vill, en del kanske hellre tar cellgifter, det har jag ju hört är himla nyttigt...

obs - de bittra aprikoskärnornas verksamma ämne elimineras ur kroppen på 80 minuter. Finns också i höga halter i blåbär.
  • Selfish Geene

I

SIS79 skrev 2014-02-23 11:35:24 följande:
    SKITSNACK Den "rekommenderade" dosen är max 2/ dag. Själv äter jag 12/ dag i förebyggande syfte och jag har ingen cyanidförgiftning. Det handlar om skrämselpropaganda och fungerar tydligen - men alla för ju sin dom vill, en del kanske hellre tar cellgifter, det har jag ju hört är himla nyttigt... obs - de bittra aprikoskärnornas verksamma ämne elimineras ur kroppen på 80 minuter. Finns också i höga halter i blåbär.

Det krävs förståss stora mängder men cyanidförgiftning ÄR en potentiell risk och dödsfall HAR inträffat
  • Selfish Geene

E

SIS79 skrev 2014-02-23 11:35:24 följande:
    SKITSNACK Den "rekommenderade" dosen är max 2/ dag. Själv äter jag 12/ dag i förebyggande syfte och jag har ingen cyanidförgiftning. Det handlar om skrämselpropaganda och fungerar tydligen - men alla för ju sin dom vill, en del kanske hellre tar cellgifter, det har jag ju hört är himla nyttigt... obs - de bittra aprikoskärnornas verksamma ämne elimineras ur kroppen på 80 minuter. Finns också i höga halter i blåbär.

En inte oviktig aspekt är att aprikoskärnor INTE förebygger cancer, därför är även små risker omotiverade med tanke på att det inte finns några vinster med 'behandlingen'
  • Anonym (Kämpa)

Här är en länk till en jättebra sida. Det pågår just nu, inne på dag 3, ett 10 dagar långt event där det varje dag läggs upp två gratis föreläsningar och en meditation. Man "tappar" på akupunkturpunkter och hjälper på så sätt kroppen att aktivera sina självläkande funktioner. Jag missade första dagen, men kollade och "tappade" igår och även fast jag inte hann sitta så länge med det så gjorde de få rundor som jag hann med en jättestor skillnad! Ni kan googla konceptet om ni vill få mer information om det, men det är verkligen heeeelt fantastiskt! www.thetappingsolution.com/2014tappingworldsummit/PE-upgrade.html

• Masod

Hej. Jag rekommenderar varmt "blackseed oil/svart kummin. Profeten Muhammed (frid vare över honom) "Fortsätt med svarta kummin, det finns botemedel till varje sjukdom förutom döden" Googla gärna om ämnet, så kommer du att finna mycket nytta angående om svart kummin.

• Anonym (Healing)

Först vill jag beklaga

Min mosters man fick prostatacancer och gick inte till läkaren så det upptäcktes alldeles för sent han fick 3-6 mån men med hjälp av healing så levde han i 2,5 år. Fick mycket hjälp med framför allt smärtorna både med distanshealing och vanlig. Kommer ihåg framför allt en gång vi reste hela släkten för att ingås riktigt en sista gång och efter ett par dagar var han så dålig så han kunde inte ta sig ur sängen men efter en intensiv distanshealing så kom han upp och kunde tom följa med på utflykt

www.divinelotus.se har hjälpt mig mycket, hon bor i Danmark just nu så det är distans som gäller om man inte vill resa en bit. Jag var jättesjuk för två veckor sen, alltså riktigt dålig 41,7 i feber och kunde knappt andas. På en behandling gick febern ner och knastret när jag andades försvann. Nu menar jag alltså inom ett par timmar!!

• Anonym (Mediciner)

Min mamma gick nyligen bort i cancer, efter nästan nio års behandling i sjukvården. Det var en återkommande cancer som redan var i stadium fyra när den upptäcktes för nio år sedan. Och jag kan lova dig att det inte var frön, alger eller aprikoskärnor som gjorde att hon klarade sig så länge. En del har säkert att göra med en stor portion tur och möjligen också en väldigt stark livsvilja (fast vem har inte det?). Framför allt handlade det dock om att hon kom med i flera läkemedelstester och fick all ny medicin (cytostatika m.m.) direkt när den kom ut. Se till att din pappas läkare vet att han är villig att testa ny medicin innan den är fullt lanserad helt enkelt.

Och så något helt annat - efter min mammas bortgång ville jag så gärna hitta någon form av avskedsbrev till mig eller till mina barn, men har inte hittat något sådant. Någon form av sista avsked, en kram från andra sidan så att säga. Be din pappa skriva något/spela in något som finns där för er när han inte längre finns kvar.

Jag hoppas verkligen det går bra, och att ni får så mycket tid tillsammans som möjligt!

Svar på tråden Min pappa har lungcancer, nu ska jag hitta alla sätt som finns att hela/lindra/bromsa eller kanske bota den!