Kraftverk skrev 2014-02-04 14:59:42 följande:
Vår son fick minsta modellen när han fyllde två, då var han på pricken 85 cm och benlängden var samma mått som de anger som minsta (vad nu det var...). Inomhus var han tvungen att stå på tå och få lite hjälp för att komma upp på sadeln (den är ju lite bananformad), men utomhus med skor grejade han det själv och den fungerade jättebra.
Jag hade nog kört på modellen större till din tjej, just för att jag upplevde att även om vår son var på gränsen till för liten enligt deras mått, så fungerade den väldigt bra. Dessutom kommer det på ett par skor, och så går det några månader innan snön försvinner och därmed någon centimeter till.
Ett bra val av springcykel för övrigt! Vi har varit otroligt nöjda och den verkar väldigt lättanvänd jämfört med när jämnåriga fått springcyklar av andra märken. Vi fick faktiskt ärva en annan i somras, eftersom han i princip vuxit ur sin Puky, men även om han kan köra springcykel så fick han aldrig till det lika bra och det blev inte lika roligt.
Tack för ditt inlägg! Vad roligt att ni varit nöjda med cykeln!
Mätte dotterns innerbenslängd till 28 och gränsen är 30 på LRM så vi kör på den. Det kan ju hända att vi snart måste byta till en större men då får det bli så. Jag tycker det är viktigt att cykeln inte är för stor och svårhanterlig för jag räknar med att hon kommer börja använda den direkt :)