• tikki masala

Hjälp! Min dotter 7år gammal har sökt på internet "flickor som knullas"

Min dotter har vart hemma idag från fritids för att hon vart ganska förkyld. Jag jobbar hemifrån men kan inte vara tillsammans med min dotter hela tiden utan jag får komma och titta till henne osv. Jag har låtit henne ha den bärbara datorn eftersom hon gillar att spela spel på den osv. Sen behövde jag just den datorn och kom och hämtade den. Såg att hon gjorde nån "panik" rörelse mot datorn men inget mer med det. Fliken visade ett spel så ok. Men sen tog jag bort den fliken och så kom en sökmotor upp med massa unga tjejer på bilder osv. Tänkta bara vad är det här för "spam grej"? Men så såg jag att I sökmotorn stog det "flikor som knulas". 
    Då fattade jag att det måste vara min dotter som skrivit in det och aktivt sökt på det! Hon är bara sju! Är inte det lite väl tidigt att söka på sådant? Jag vet ju att de kan vara nyfikna o så men. Internet jag blir rädd! och flickor som knullas. Jag får verkligen hålla mer koll på datorn här fattar jag ju. Tur att hon inte hann gå in på dessa sajter. =( 
    Får väl också prata med henne om det här men hur? 

• Svar på tråden Hjälp! Min dotter 7år gammal har sökt på internet "flickor som knullas"
  • Cassie01
    Tom Araya skrev 2014-01-31 19:41:54 följande:
    Jag skulle ha sett till att en dator mitt barn får använda är spärrad från sådant innehåll och sedan tagit ett samtal om detta, men kanske inte vid 7 utan kanske vid 9-10.
    Har tre barn och mitt mellanbarn var väldigt tidig i sina tankar. Han var inte mer än 6 år när han under en mysig sagostund i sängen frågade hur gammal man måste vara för att knulla. Barnen är nu alla över 25, friska, mysiga och problemfria unga män. De andra två hade nog varit mogna runt 9-10 men som sagt... mellansonen var mycket tidigare. 

Jag tacklade det som så att jag pratade mycket om skillnader mellan att knulla och att älska. Tog det som argument för att inte dricka för mycket alkohol senare. Att en sexdebut under alkoholpåverkan kan leda till att man knullar och inte ger några bra minnen i livet osv. Efter att min 6-åring tog upp det första gången "prattjatade" jag om det vilket visade sig ge bra resultat. Förutom skillnaden i sexupplevelser fick de klart för sig att knulla var ett ord som inte stod för något gott vilket innebar att de inte sprang runt och sa det hursomhelst. Tror inte någon vill ha sin 15-åring gå runt och säga det hur som helst som "skälllsord" i skolkorridoren. 
  • mr me
    tikki masala skrev 2014-02-01 08:15:27 följande:
    Sa ju att hon sökte på bing prova det istället.
    Ingen trolltråd alls!
    Inte där heller.
  • Minniemousemommy
    tikki masala skrev 2014-01-31 15:49:49 följande:
    Min dotter har vart hemma idag från fritids för att hon vart ganska förkyld. Jag jobbar hemifrån men kan inte vara tillsammans med min dotter hela tiden utan jag får komma och titta till henne osv. Jag har låtit henne ha den bärbara datorn eftersom hon gillar att spela spel på den osv. Sen behövde jag just den datorn och kom och hämtade den. Såg att hon gjorde nån "panik" rörelse mot datorn men inget mer med det. Fliken visade ett spel så ok. Men sen tog jag bort den fliken och så kom en sökmotor upp med massa unga tjejer på bilder osv. Tänkta bara vad är det här för "spam grej"? Men så såg jag att I sökmotorn stog det "flikor som knulas". 
    Då fattade jag att det måste vara min dotter som skrivit in det och aktivt sökt på det! Hon är bara sju! Är inte det lite väl tidigt att söka på sådant? Jag vet ju att de kan vara nyfikna o så men. Internet jag blir rädd! och flickor som knullas. Jag får verkligen hålla mer koll på datorn här fattar jag ju. Tur att hon inte hann gå in på dessa sajter. =( 
    Hon har förmodligen hört någon äldre kille eller tjej på skolan säga det, eller något liknande. Så ville hon helt enkelt veta vad det var. Det är inget farligt. Dessutom är det naturligt för barn att undra sånt, det ligger liksom i naturen.
  • tikki masala
    mr me skrev 2014-02-01 15:50:53 följande:
    Inte där heller.
    Well, var glad för det då. Jag tänker inte länka upp sidan om det är det du vill pervo
  • mr me
    tikki masala skrev 2014-02-02 09:32:31 följande:
    Well, var glad för det då. Jag tänker inte länka upp sidan om det är det du vill pervo
    Haha, ajdå! För det är ju så svårt att hitta porr på internet... Drömmer
  • Indianica

Inte för att vara OT, men det känns överkänsligt att reagera över de bilder som kommer upp på Bing vid de sökorden???Obestämd Fick upp några bilder på tjejer i behå, men det mesta hade inte alls med söktordne att göra...(typ reklam för Djungelboken...).

• tikki masala

Ja nä det var kanske inte så himlans farligt just då men det är bara ett steg ifrån att söka porr. Det var ju tur att det kom upp "lätta" grejer för vem vet vad som hade kommit fram om hon gått in och klickat runt? 

Och mr me. Nä det är ju inte så svårt Drömmer

• liindalus

Var precis sån själv som din dotter, alltså väldigt tidig, tycker att du ska prata om onani etc med henne, om hon är intresserad av sex så är det nog något hon börjat med, jag kände sån otrolig skam över onani eftersom man inte helt förstår vad det är, började nog i 5 års åldern och var 12-13 när jag förstod att det var normalt och inget fel på just bara mig, pinsamt att prata med sina barn om men helt nödvändigt, lycka till!

tikki masala skrev 2014-01-31 15:49:49 följande:

• Mina barn är Görel å Malte

Jag vill bara säga att hon inte alls behöver ha sökt "flikor som knulas" utan kanske fllkrsmmkullaas, bara tryckt på en massa bokstäver och så har datorn översatt det- så kan det vara om ni har en sån stavningskontroll...

Mina barn är Görel å Malte skrev 2014-08-31 10:34:32 följande:

Jag vill bara säga att hon inte alls behöver ha sökt "flikor som knulas" utan kanske fllkrsmmkullaas, bara tryckt på en massa bokstäver och så har datorn översatt det- så kan det vara om ni har en sån stavningskontroll...

Så kan det ha översatt: menade du...

Jag var barnvakt åt en 7,5-årig liten tjej som var intresserad av "fjortisar". Ja gick på toa, och då gick hon in på datorn. Hon sökte på "fjortisar" på youtube, och hon råkade trycka på klippet "sexiga fjortisar som har sex".

Sen kom hon in till mig och var jätteledsen över de lögner som hennes mamma sagt....

Det kändes dock bra att hon vågade prata med mig.

• UQLARS

Kanske skriver detta 4år sent, men...

Att din 7åriga dotter tittar på porr är inte bra. Hon är för ung! Nu är hon kanske 9-11år och då är det okej,

Men det bror på om hon klarar av att titta på det, ändel blir sexuel tidigt och ändel blir det senare...

Kolla vad din dotter tycker först

Och kolla vart hon fått det ifrån, här är några exempel:

Om en kompis sagt att hon ska göra det

Om det kommit upp dejtingsajter på nätet

Om hon är intresserad av sexuela grejer

Om hon vill testa ha sex

Om det bara kom i huvudet

Vad du kan göra om du vill att hon ska sluta med det utan att skela ut henne:

* Be Snällt

* Blockera Porrsidor

* Ändra Kod eller ta maskiner som hon kollar på porr på

* Prata med henne och berätta saker som kan hända när hon tittar på porr

* Be en Psykolog eller någon som kan få henne att ändra sig

* Skaffa en hobby som hon kan använda för att få henne att glöma det

Bara några tips!

Om dom inte funkar så kan jag ge fler tips, men dom här hard jag för tillfället

Hoppas det funkar, Lycka till!

Svar på tråden Hjälp! Min dotter 7år gammal har sökt på internet "flickor som knullas"