Hur mycket blödde ni under er förlossning?
Blev nyfiken bara, har ingen aning om jag blödde mycket eller lite. Två deciliter står det i min journal.
Blev nyfiken bara, har ingen aning om jag blödde mycket eller lite. Två deciliter står det i min journal.
2,5 liter under första. 2 dl under andra.
400ml enligt journalen.
Mycker lite med alla tre. 2-300 ml.
125 ml..
Med de 2 första. Inte särskilt mycket
Med 3e. Förlorade 4L+. Precis så står det i journalen. Blev akutopererad. Fick inre tryckförband och flera påsar nyttblod, plasma och järndropp
300 ml med andra barnet. Första vet jag inte. Hur mäter de det egentligen???
Ca 2l vid första och ca 0,5l vid andra
200-300 ML enligt journalen
sambon blödde 2,8l
ca 1,4 liter med första. Okänd mängd vid missfall (tillräckligt för ambulansfärd och akutoperation, kanske ett par liter), 400ml med tvåan. Men vid andra förlossningen var dom lite mer beredda, om man säger som så. Jag tror att dom satte in livmodersammandragande på max direkt dottern var ute, väntade inte ens på efterbörden... Är ganska säker på att jag hade blött lika mycket som dom andra gångerna annars.
Jag har inga planer på fler barn, men OM jag hade det, så står inte hemmaförlossning på min önskelista, kan jag väl säga...
4,5 liter
Min livmoder ville inte dra sig tillbaka så det blev en operation efter förlossningen å sen låg jag på iva i 3 dagar
Ca 6,5 liter. Som jag har förstått det drog inte min livmoder ihop sig som den skulle och när det upptäcktes hade jag redan förlorat 2,3 liter vilket sedan bara gjorde det svårare och svårare att få stopp på det. Slutade med operation och sedan ett dygns intensivvård. Blev kvar på BB en vecka.
Har inte tänkt vara med om samma den här gången. Kan föda vilken dag som helst, är i v 41 nu
Ca 300 ml med båda. Ett snitt och en vaginal.
1,2-1,5 liter. Mådde dåligt i flera dagar av yrsel o skakningar
1,2-1,5 liter. Mådde dåligt i flera dagar av yrsel o skakningar
250 ml tror jag det var. Vet att de väger bindor och så men det måste ju bli fel... Jag blödde nog en hel del i toaletten till exempel plus att det ju rinner fostervatten under hela förlossningen. Plask plask överallt :D
3 l. Moderkakan ville inte lossna och efter att de dragit, medicinerat, akupunkturat, pressat och haft sig i 1,5 h så kom den ut. Livmodern ville inte dra ihop sig så det blödde rätt ordentligt. Tänka sig hade moderkakan gått sönder utan att de märkte det så jag blödde i evigheter efteråt också.