Tips och hjälp angående barnkalas
Hej! Jag skulle vilja höra lite åsikter och tips på hur man ska tänka till ett barnkalas. Inget är rätt eller fel så jag vill bara ha en vänlig ton, tack! Det är så att mitt barn fyller 5år och ska få ha sitt första barnkalas, super kul tycker jag förutom till biten vem man ska bjuda. Mitt stora dilema. Jag vill att barnkalaset skall vara för mitt barn med dom kompisar som hon vill. Inte känna tvånget att måste bjuda alla på dagis eller bara dom i samma ålder m.m. Men samtidigt så förstår jag hur ledset ett barn kan bli om det inte blir bjudet. Mitt barn har blivit bjuden på två kalas på dagis förra året, jag vet att flera i hennes åldersgrupp har haft kalas men hon inte blivit bjuden till. Vet inte om hon direkt har blivit ledsen över det eftersom hon inte leker med dom på dagis. Hon är en riktig tjej tjej som bara tyr sig till flickor och vill bara bjuda flickor + en kille som är 1 år äldre för det är dom hon leker med. Är det så hemskt av mig att låta henne bara bjuda just dom hon vill?? (tänkte skicka hem inbjudningskorten så det inte lämnas på dagis)