• Lilla Hönan

Tips och hjälp angående barnkalas

Hej! Jag skulle vilja höra lite åsikter och tips på hur man ska tänka till ett barnkalas. Inget är rätt eller fel så jag vill bara ha en vänlig ton, tack! Det är så att mitt barn fyller 5år och ska få ha sitt första barnkalas, super kul tycker jag förutom till biten vem man ska bjuda. Mitt stora dilema. Jag vill att barnkalaset skall vara för mitt barn med dom kompisar som hon vill. Inte känna tvånget att måste bjuda alla på dagis eller bara dom i samma ålder m.m. Men samtidigt så förstår jag hur ledset ett barn kan bli om det inte blir bjudet. Mitt barn har blivit bjuden på två kalas på dagis förra året, jag vet att flera i hennes åldersgrupp har haft kalas men hon inte blivit bjuden till. Vet inte om hon direkt har blivit ledsen över det eftersom hon inte leker med dom på dagis. Hon är en riktig tjej tjej som bara tyr sig till flickor och vill bara bjuda flickor + en kille som är 1 år äldre för det är dom hon leker med. Är det så hemskt av mig att låta henne bara bjuda just dom hon vill?? (tänkte skicka hem inbjudningskorten så det inte lämnas på dagis)

• Svar på tråden Tips och hjälp angående barnkalas
  • Lena

Är det under hälften av barnen tycker jag det är helt okej annars tycker jag man ska bjuda hela gruppen.

• Dixie
    Lena skrev 2014-01-31 22:58:10 följande:
    Är det under hälften av barnen tycker jag det är helt okej annars tycker jag man ska bjuda hela gruppen.

håller med! man kan inte bjuda alla - så länge det inte är bara en eller två som inte blir bjudna, då tycker jag man kan de barnen vill!

min dotter går i en stor förskoleklass med 46 barn - där är det ju omöjligt att vi bjuder alla -det får ju bli de som dottern leker mest med som vi bjuder på kalas!
  • Lilla Hönan

Det handlar om kanske 5-6 barn. Båda mina barn går på samma avdelning med barn från 21/2-5 år ca 22 barn totalt. Kan jag ju tillägga. Och att hon vill bjuda någon kompis utanför dagis.

• Liljan77

Min son ska ha kalas i morgon o han har bjudit 4 st o det är dem han tycker bäst om.
    Jag tvekade lite då jag tycker man ska bjuda dem man har varit på kalas hos o så har vi gjort tidigare år.
    Men i år så tyckte min son att några av dem var så jobbiga.....stökiga....o han ville inte ha det så stökigt på sitt kalas.  
    Så han har bjudit 3 tjejer o så en kille som är lika lugn som han själv är o som han känt sen de började på dagis som små.

Låt henne bjuda dem hon vill, men som ovan skrev....ska ni bjuda många i dagisgruppen så bjud alla.

• Liljan77

5-6 barn tycker jag är ok att bjuda. Det har vi gjort.
    Min son har inte blivit bjuden på alla kalas.
    3-4 kalas har han blivit bjuden på per år o då inte alltid av dem som varit på hans kalas.
    Han har inte reagerar något särskilt över det.

Svar på tråden Tips och hjälp angående barnkalas