• Sweetii

lite peppning av denna latensfasen tack!!

6 dagar sen började min mensvärk och ryggont samt att jag blev väldigt öm i benen.. Dag för dag blev detta värre och värre. Sammandragningar började göra riktigt ont och kom med 3 minuter mellan så den 31/2 åkte jag n. Blev inlagd för att min livmodertapp var utplånad och jag var öppen 1-2 cm. Timmarna gick och jag fick både morfin och massa smärtlindring.. Undersökningen efter 7 timmar påvisade samma status som innan så jag blev utskriven för den aktiva fasen var ej igång . Sov på patienthotellet. Igår var jag på undersökning innan jag åkte hem ( har sju mil hem) då rasade slemproppen, hade en liten blödning och mina värkar låg på 60-85. Men de hade ej öppnat något mer. Så jag åkte hem och fick order att sova. Så jag har varit i latensfas i totalt 9 dar nu. 3 dagar som är smärtsamma, de gör riktigt ont. När i hela friden ska de bli en aktiv fas?? Kan jag göra något för att skynda på? Är i v.38 (37+4) Hur har de varit för er?? Tacksam för svar..

• Svar på tråden lite peppning av denna latensfasen tack!!
  • Tessou

Hej, ser att vi är i samma vecka å allt.. Ut och gå kanske? Skotta snö, städa.. Försök att hålla igång.

♥ ELIAS 090326 - BF 18/2-2014 ♥
  • Isabella06

Hej! Inga specifika råd direkt då jag sitter i precis samma situation! Kunde lika gärna vart jag som skrev detta inlägg ;)

Är det ditt första barn?

Jag väntar mitt tredje ovh har aldrig vart med om liknande. Gick in i v 38 idag, och känner mig så psykiskt nedbruten.

Vi har provat allt förutom medicinsk igångsättning vilket jag kommer be om snart då detta liv inte funkar :(

Stor styrke kram till dig och hoppas du har din bebis hos dig snart <3

• Sinni

Här är en till med över en veckas latensfas, öppet 2-3 cm. Väntan på aktiv fas är minst sagt...........drygt outhärdlig....... Och jajamensan, jag har försök röra på mig för att få igång det, alla husmorsknep är testad (även om jag inte tror på dem, men bara "ifall att"..... Barnmorskorna säger - "det är ju på gång, när som helst kommer det igång".... och tiden bara går. 41+2 idag. Om en vecka blir han vräkt om han inte kommer frivilligt. Men 1 v - det känns som en hel evighet.

Lycka till till er andra väntandes! Ni har all min sympati. Hoppas vi slipper detta snart!

Svar på tråden lite peppning av denna latensfasen tack!!