• Apotheosis

Syskon till Isidor? Namnhjälp!

När vi väntade vårt första barn var diskussionen om namn ett 9 månaders krig. Den här gången tänkte jag vara redo flera år i förväg med en hel lista med fina namn.

Vi bor i USA men vill ha någonting som även fungerar i Sverige.

Sonen heter Isidor. 

Jag vill gärna ha tips på både flicknamn och pojknamn, men särskilt pojknamn!

Jag gillar namn så som Spencer och Pandora. Jag är inget fan av amerikanska namn som låter som efternamn (så halva listan av amerikanska namn är väl struken då. haha...) och jag gillar inte de svenska modenamnen (typ Tindra, Jenny, Liam, Hugo och andra namn som är jättepoppis) men det är inte viktigt att namnet är ovanligt, bara det inte är på topp 20 liksom. 

Jag vill inte att namnet är enstavigt och helst inte unisex heller. Och jag vet inte om jag behöver säga det, men även om jag bor i Amerika vill jag faktiskt inte att mina barn skall heta Texas, Kevin eller Cosmo. ;)

Min make har satt totalförbud på namn som presidenter har haft, så Benjamin, George osv går bort helt. Synd väl? Det finns ju så många fina namn att hämta där! :(

• Svar på tråden Syskon till Isidor? Namnhjälp!
  • Apotheosis

Hjälp! Kom med fler förslag. Min man kommer med förslag som "Tryp" och "Rubic" så jag måste ju hitta ett RIKTIGT namn. Haha. Mer pojknamn alltså. Flicknamn har vi en ganska bra lista nu.

• Apotheosis

okej, här är min lista hittills...

Spencer
    Anthony
    Matthew
    Gideon
    Benjamin
    Leopold
    Samuel
    August
    Gregory
    Rafael
    Michael
    Jack
    Alexander
    Daniel
    Edmund
    Charles
    Jeremy

Amanda
    Louise
    Pandora
    Evangeline
    Judith
    Virginia
  • fluu
    Apotheosis skrev 2014-02-19 17:06:44 följande:

okej, här är min lista hittills...

Spencer
    Anthony
    Matthew
    Gideon
    Benjamin
    Leopold
    Samuel
    August
    Gregory
    Rafael
    Michael
    Jack
    Alexander
    Daniel
    Edmund
    Charles
    Jeremy

Amanda
    Louise
    Pandora
    Evangeline
    Judith
    Virginia
    Då har ni ju en hel del att välja bland :) Jag är mycket förtjust i August, Leopold, Edmund och Judith.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Miaakt

Gabriel ? =) Jag tycker det är vackert och Gabriella om det är en flicka

• Apotheosis

En Filippa kanske det blir! :) Hoppas det blir en flicka. Vi har mycket lättare för att komma överens om flicknamn.

• fluu
    Apotheosis skrev 2014-04-03 12:43:38 följande:
    En Filippa kanske det blir! :) Hoppas det blir en flicka. Vi har mycket lättare för att komma överens om flicknamn.
    Passar fint!
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • nivatuq
    Apotheosis skrev 2014-04-03 12:43:38 följande:

Filippa heter våran lilla tjej, så jag tycker det är jättefint
  • Apotheosis
    nivatuq skrev 2014-04-03 21:48:37 följande:
    Filippa heter våran lilla tjej, så jag tycker det är jättefint
    Jag funderar på om vi borde stava det "Philippa" eftersom vi bor i Amerika, men jag tycker "Filippa" är mycket finare och så svårt skall det ju inte vara att stava/uttala med "F". 
  • Leonie88

Aurora, Amora, Allison, Kelly, Bonnie, Chloe, Zoey, Melody, Devin, Kian, Ian, Alvin, Melvin, Marvin

Svar på tråden Syskon till Isidor? Namnhjälp!