• Masken84

ångest och oron äter upp mig!!

Hej!

Har två barn det är 17 månader mellan dom. Den äldsta är 22 månader och den yngsta 5.

Sen den yngsta kom i augusti har jag mått sämre och sämre. Har varit hos vc fått antidepressiva går även hos en kurator.

Det jag får ångest över är att tiden inte räcker till och att det känns som om jag aldrig är glad utan bara skriker och är sur. Sonen som är äldst har fått växa upp fortare och får mindre hjälp i vissa situationer då jag är upptagen med lilla syster med bl.a. Matning, blöjbyte mm.

Dom antidepressiva tabletterna jag har fått hjälper mig super på dagtid men på kvällen just vid läggdags för mig så börjar det krypa i hela kroppen som 1000 myror kryper på mig får hjärtklappning skriker inombords. Känner mig värdelös, ledsen arg. Har fått lugnande medicin som inte hjälper vet inte vad jag ska göra mer går under snart.

Någon mer som känner samma eller varit i samma sitts?

• Svar på tråden ångest och oron äter upp mig!!
  • Queen B

Får man fråga vilken lugnande du fått?

Ever heard of a Troll? That would be ME ;)
  • Tant brun

Styrkekramar till dig. Känner igen mig så väl. Vi gör vårt bästa och vi måste lära oss att vara nöjd med det. Sluta jämföra oss med andra som utåt ser ut att vara så glad och energisk. Småbarnsåren är jobbiga och sömnbrist, svajiga hormoner, och vintermörkret och kyla kan knäcka även den starkaste. Dina barn älskar och avgudar dig, hur mycket du än gnäller.

• Queen B
    Tant brun skrev 2014-02-03 04:42:22 följande:
    Styrkekramar till dig. Känner igen mig så väl. Vi gör vårt bästa och vi måste lära oss att vara nöjd med det. Sluta jämföra oss med andra som utåt ser ut att vara så glad och energisk. Småbarnsåren är jobbiga och sömnbrist, svajiga hormoner, och vintermörkret och kyla kan knäcka även den starkaste. Dina barn älskar och avgudar dig, hur mycket du än gnäller.
    Ever heard of a Troll? That would be ME ;)
  • matildadl

Det låter som att din lugnande inte riktigt har effekt? Har du kollat med din läkare om en starkare dos?

• Masken84

Tack för era ord. Har fått attarax, lergigan och oxascand. Är osäker på stavningen av medicinerna (dyslexi). Min läkare tar mig inte på allvar och menar på att jag är för ung (29 år) för att må så här. Vill inte ge mig något annat. På dagarna hjälper mina antidepressiva men kvällarna är som helvetet!

Ligger en del andra faktorer bakom oxå blev grovt misshandlad som 17 åring gick hos psykolog tills jag fyllde 20 fick jag ej gå där mer. Sen levde jag tillsammans med en kille i 2 år som misshandlade mig psykiskt varje dag i 2 år.

Och nu när jag ska vara som lyckligast har min underbara sambo mina två underbara friska barn så mår jag sämre än sämst.

Jag älskar min sambo och barn villkorslöst och vill bara bli bättre NU!!!

Vad ska man göra för att bli tagen på allvar?!?!

Svar på tråden ångest och oron äter upp mig!!