Blindtarmsinflammation?
Min tjej på 8 år har under en månads tid nu varit hemma för ont i magen och feber minst tre gånger. Det har inte varit mycket feber kanske 37,7-38 grader. Nu är vi hemma igen och denna gång tycker jag att hon har mer ont i magen. Jag har klämt och det gör ont var jag än klämmer dvs väldigt diffust, hon kurar ihop sig till en liten boll när det är som värst. Jag är ju förstås orolig för blindtarmen men det finns ju hundra andra orsaker till varför ett barn kan ha ont magkatarr, intolerans av något slag osv. I övrigt är hon ganska pigg dvs hon äter, sköter toan, inte illamående eller kräkts. Orkar kolla på TV och spela spel.
Jag ringde i alla fall VC och bad dem titta på henne med tanke på att det är återkommande, magont och feber. SSK konsulterar läkare som inte tror att det är blindtarmen och menar att det är mer troligt att det är magont pga feber.Vi får alltså inte komma dit idag men får en tid om två veckor för vidare utredning. Suck.. vi får naturligvis höra av oss om det blir värre...och då söka till akuten.
Tycker det är konstigt att de inte vill träffa henne när man blir rådd på 1177 att söka läkare vid feber o magont. Har ni några erfarenheter av blindtarmsinflamaton hos barn eller magont överhuvudtaget? Tacksam för råd och tips. Tex hur kan man lindra smärtan?