Byxblöja? Tygblöja? Nått annat?
Vi ECar vår bebis lite lätt. Erbjuder att kissa utan blöja efter sömn (och en 3månaders sover ganska många gånger om dagen) och ca 4ggr av 5 kommer det något. I så fall kan man räkna med att det inte kommer fler kissningar inom 30-60 min.
Nån gång har vi haft tur och var tvungna att byta blöja eftersom tejpen gjort sitt, inte eftersom blöjan egentligen var blöt. Detta har fått mig att fundera på antingen byxblöjor eller tygblöjor. Just nu använder vi New Baby 3 men de börjar bli lite på gränsen (bebisen väger ca 7kg).
Byxblöjor körde vi till dottern när hon börjat sitta på toan lite mer regelbundet men då var hon nästan ett halvår längre och kunde stå själv med stöd. Jag är lite tveksam till hur de funkar till en helammad 3månaders bebis...
Tygblöjor funderade vi på till dottern men det blev aldrig av att vi köpte några. Jag såg nått barn på ÖF som hade tygblöjor och det såg väldigt klumpigt ut för barnet (men det kan även ha att göra med att det barnet var i det närmaste klotrund ). Vår bebis är lång för sin ålder och nästan allt sitter på överkroppen så jag vill helst inte ha en blöja som bygger på överkroppen ännu mer. Vi använder redan stl74 på bodys...
Tips?