• lundalina

Skulle du kunna döda för pengar?

I en gammal tråd ställdes frågan om folk skulle döda en spindel, geting eller fluga för att få en resa. Skulle ni göra det för pengar? Hur mycket i så fall?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du kunna döda för pengar?
  • ulfsas
    lundalina skrev 2014-02-06 08:08:24 följande:

Du är en god granne
    Hjärta

Brukar slå getingar med bar hand. Vad gör man inte för att imponera på sin sonBaby
    Man, 50 år.
  • Anonym (utlandstjänst)

Inte bara för pengar. Det måste finnas ett större syfte än så för att jag ska mörda. Jag är ganska härdad efter min utlandstjänstgöring en gång i tiden men pengar räcker inte som motiv.

• Anonym (skjr)

Egentligen betalar nästan alla vi för att någon ska döda åt oss, jag tänker på kött, fiske, grönsaker och textiler.

Grönsaker och textiler tänker jag på alla småkryp som blir förgiftade av bekämpningsmedel (beror på hur starka medel som används) medel som i sin tur även påverkar oss och andra vattenlevande djur.

• Trophy

Jag skulle nog vilja ha minst en femtusing!

• Dianne

Ja, fast inte min dotters favoritspindel, som har sitt nät under en list i badrummet. Jag gör alltid en omväg runt nätet när jag svabbar golvet där, för dottern skulle bli väldigt ledsen om det hände den något.

• jaghopparhögt
    lundalina skrev 2014-02-04 18:50:46 följande:

Varför är det ok att döda insekter utan syfte?
    För att deras liv har inget värde för oss.
  • sch32

Inte för pengar nej, för överlevnad isåfall. Med det sagt så har jag väl mosat en och annan fluga, nu tänkte jag på lite andra levande ting.

• Trophy
    sch32 skrev 2014-02-06 17:34:28 följande:
    Inte för pengar nej, för överlevnad isåfall. Med det sagt så har jag väl mosat en och annan fluga, nu tänkte jag på lite andra levande ting.
    om du fick 100 000 000 då?
  • Anonym (betänksam)
    Dianne skrev 2014-02-06 17:20:50 följande:
    Ja, fast inte min dotters favoritspindel, som har sitt nät under en list i badrummet. Jag gör alltid en omväg runt nätet när jag svabbar golvet där, för dottern skulle bli väldigt ledsen om det hände den något.

Dödar du andra spindlar?
  • Dianne
    Anonym (betänksam) skrev 2014-02-06 21:30:47 följande:

Dödar du andra spindlar?
    Nej, inte utan betalning! Ser ingen anledning att döda spindlar, eftersom de är en positiv kraft som håller efter insekter - som är mycket otrevligare. Fast när vi var på Teneriffa och hittade något enormt stort och hårigt och åttbent i taken ovanför vår sovalkov, så dödade jag den för säkerhets skull....
  • Anonym (betänksam)
    Dianne skrev 2014-02-06 21:34:49 följande:
    Nej, inte utan betalning! Ser ingen anledning att döda spindlar, eftersom de är en positiv kraft som håller efter insekter - som är mycket otrevligare. Fast när vi var på Teneriffa och hittade något enormt stort och hårigt och åttbent i taken ovanför vår sovalkov, så dödade jag den för säkerhets skull....

Haha, hur är det med andra kryp, ex flugor? Ska du ha betalt där med?
  • sch32
    Trophy skrev 2014-02-06 21:27:07 följande:
    om du fick 100 000 000 då?

Beror på, skulle det vara en halt höna eller mitt skrälle till pappa så varför inte? Skämt åsido, går inte att resonera så, tror inte jag skulle vara någons förstaval som torped ändå.
  • Trophy
    sch32 skrev 2014-02-07 11:52:38 följande:

Beror på, skulle det vara en halt höna eller mitt skrälle till pappa så varför inte? Skämt åsido, går inte att resonera så, tror inte jag skulle vara någons förstaval som torped ändå.
    Äh ta betalt å ta betalt... vissa nöjen är gratis
  • La Chica

Få betalt för att döda ett levande ting? Mycket tveksamt... 

Size doesn't define your beauty.
  • Fagerlund
    La Chica skrev 2014-02-10 12:08:22 följande:
    Få betalt för att döda ett levande ting? Mycket tveksamt... 
    Kan du tänka dig att betala för att döda levande ting?
  • Anonym (Usch)

Usch vad hemskt. Jag kan inte ens döda en silverfisk.

• Anonym (Michelle)
    Anonym (Usch) skrev 2014-02-10 22:03:35 följande:
    Usch vad hemskt. Jag kan inte ens döda en silverfisk.
    Hur då? Det är jättelätt ju. Jag brukar kasta tidningar på dom så att dom mosas, tror dom dör direkt då i alla fall. Ditt hus kan inte se trevligt ut alltså. Hoppas jag aldrig går hem till en kompis och den råkar vara en insektsskonare.
Svar på tråden Skulle du kunna döda för pengar?