• Anonym (Hej)

Kolla upp person?

vad har man för rättigheter att som privatperson få ta del av hur en person har arbetat.
    Är i en tvist och behöver visa att denna person inte arbetar enligt det hon säger. kan man kolla detta själv eller krävs det polisutredning för det?

• Svar på tråden Kolla upp person?
  • Anonym (Hej)

vill bara få tillbaka mina barn som personen "tog" från mig pga att jag ville ändra bokföringen på barnen. när hon insåg att hon skulle förlora alla bidrag hon inkasserat under flera år, trots att hon knappt haft barnen pga olika anledningar. vilka även finns noterade efter samtal med socialen

• Anonym (sssss)
    Anonym (Hej) skrev 2014-02-04 09:41:31 följande:
    vill bara få tillbaka mina barn som personen "tog" från mig pga att jag ville ändra bokföringen på barnen. när hon insåg att hon skulle förlora alla bidrag hon inkasserat under flera år, trots att hon knappt haft barnen pga olika anledningar. vilka även finns noterade efter samtal med socialen
    Hur menar du nu? Mamman hade alltså inte barnen så mycket tidigare, men när du försökte ändra barnets adress så såg hon till att ha dem minst 50 %? Stämmer det?
  • Anonym (Hej)

nej inte 50%. 100 % dom första månaderna. och nu ca 70 % efter avtal med familjenrätten

• Anonym (Hej)

innan hade jag dom 90% fast hon hade dom skrivna hos sig

• Anonym (sssss)
    Anonym (Hej) skrev 2014-02-04 10:05:04 följande:
    innan hade jag dom 90% fast hon hade dom skrivna hos sig
    Har hon dem 70 % nu så ska barnen vara skrivna hos henne nu, hur det än var förut.
  • Anonym (Hej)

hon har dom skrivna hos sig nu ohy jag betalar underhåll till henne

• Anonym (sssss)
    Anonym (Hej) skrev 2014-02-04 10:11:48 följande:
    hon har dom skrivna hos sig nu ohy jag betalar underhåll till henne
    Ja? Vad är då problemet? Allt verkar vara som det ska enligt lagen.
  • Anonym (Hej)

tror inte att nån person på fl hade tillåtit den andre personen att ta barmen mot den andres vilja, därav tvisten. är säker på att jag kommer få hem mina barn inom en snar framtid. har tom socialchefen i min kommun på min sida i denna tvist. ingen tycker det är bra att man tar sånt här så långt, men som hon sa så finns ibland ingen annan väg. och detta är det enda du kan göra för dina barn. ska väl tillägga att personen i fråga har en gediger journal hos socialen pga "ohälsa"

• Anonym (sssss)
    Anonym (Hej) skrev 2014-02-04 10:19:21 följande:
    tror inte att nån person på fl hade tillåtit den andre personen att ta barmen mot den andres vilja, därav tvisten. är säker på att jag kommer få hem mina barn inom en snar framtid. har tom socialchefen i min kommun på min sida i denna tvist. ingen tycker det är bra att man tar sånt här så långt, men som hon sa så finns ibland ingen annan väg. och detta är det enda du kan göra för dina barn. ska väl tillägga att personen i fråga har en gediger journal hos socialen pga "ohälsa"
    Barnen har bott med mamman, så blev mamman sjuk en period och nu bor de med henne igen. Vad är problemet? Vill barnen ens bo heltid med dig?

• Anonym (Hej)

nej. mamman har varit sjuk hela tiden och är fortfarande sjuk. finns personer som gör precis allt för att få sina bidrag. jo barnen vill bo hos mig

• Anonym (Hej)

nu var det ju inte frågan om tvisten var befogad utan vilka rättigheter jag har att kolla upp arbetstider. att tvisten är befogad vet jag redan då ärendet redan ligger hos TR och skall ta upp i slutet på månaden

• Anonym (sssss)
    Anonym (Hej) skrev 2014-02-04 10:37:33 följande:
    nu var det ju inte frågan om tvisten var befogad utan vilka rättigheter jag har att kolla upp arbetstider. att tvisten är befogad vet jag redan då ärendet redan ligger hos TR och skall ta upp i slutet på månaden
    Att tidigare arbetstider skulle kunna påverka en tvist om boende har jag svårt att tro, speciellt när barnen idag bor 70 % hos föräldern som du verkar vara ute efter att smutskasta.
  • Anonym (Hej)

har du ens läst tråden?

• Anonym (Hej)

tidigare och nuvarande arbetstider

• Anonym (Z)

Jag förstår nog inte heller längre ts, bor barnen 70% hos en av er skall de vara skrivna där, vill du via arbetsschema bevisa att den föräldern missköter barnen?

• Anonym (sssss)
    Anonym (Hej) skrev 2014-02-04 10:43:46 följande:
    har du ens läst tråden?
    Både den här och den andra. Barnen bor hos mamman och ska då vara skrivna där. Blir det en ändring när ni får domen så blir det.
  • Anonym (dfghjåpokgb)
    Anonym (Z) skrev 2014-02-04 13:20:49 följande:
    Jag förstår nog inte heller längre ts, bor barnen 70% hos en av er skall de vara skrivna där, vill du via arbetsschema bevisa att den föräldern missköter barnen?

TS vill väl visa att den andra föräldern sagt att denne inte kan ha barnen pga jobb, trots att denne inte alls jobbat. Vet dock inte vad TS hoppas på att det ska leda till..
Svar på tråden Kolla upp person?