• Anonym (TS)

Sexet efter en otrohet

Nu är det snart ett år sen min sambo var otrogen. Sexet precis efter var ok. Japp jag stannade kvar.... Jag har väl förr sagt någon gång att det kunde vara skönt att bara mysa o kramas utan att det MÅSTE leda till sex. Något han hade svårt för. Inte för att jag inte gillar sex, men tvånget hade jag svårt för. Många år senare var han otrogen och det är snart ett år sen. Nu då, så känns det som om han inte vill ha sex lika ofta och jag undrade varför. Då sa han att han tänkt på det jag sa; att det inte alltid måste leda till sex. Jag känner mer att jag vill ha sex. För att det ska bli bättre mellan oss ( rent sexuellt då) Så nu står man här o försöker få det bättre sexuellt o han tycker att det inte alltid behöver leda till sex.... Nu är jag lite falsk i vårdat förhållande, vet inte om han vet eller har märkt, men jag är ju självklart besviken över hans otrohet, och känner väl inte till 100% att jag vill ha/ behöver sex, just för att han varit otrogen. Jag går igenom en fas hur jag ska göra. Stanna eller gå. Men under tiden försöker jag vara tillags tills jag bestämt mej. Så från att han har gått till Att vilja ha sex ofta till att inte vilja ha så ofta, så undrar jag hur han tänker. Vet att ni inte vet och att jag borde fråga honom, men jag undrar om någon av er känner igen sig i ett sånt här fall. Har ni varit med om något liknande?

• Svar på tråden Sexet efter en otrohet
  • Hasses tjej

Sopa till honom! En lavett så han vaknar! Sätt på honom och visa vem som bestämmer!

• Anonym (Lugn!)
    Hasses tjej skrev 2014-02-04 14:18:29 följande:
    Sopa till honom! En lavett så han vaknar! Sätt på honom och visa vem som bestämmer!
    Du är i alla trådar och ger korkade råd, ser jag.
    3 dagar kvar till Fredag. Lugna ner dig lite.
  • Anonym (Tjej)

Han låter som mig efter jag hade varit otrogen..... Jag tappa lusten åt att ha sex med min sambo när jag va otrogen o jag fortsätte vara otrogen efter han fick veta om det men sa massa så han trodde jag va trogen alla år efter oxå .......

o mitt ex som va otrogen alla år vi va ihop va inte så noga med o ha sex med mig då han hade det på annat håll.....

Men sen kan det vara så att han har ångest att det är därför han har svårt o vara med dig osv o vill bra ha din värme o kärlek......o bekräftelse på attdu har förlåtit han

• Anonym (TS)
    Anonym (Tjej) skrev 2014-02-04 20:36:52 följande:
    Han låter som mig efter jag hade varit otrogen..... Jag tappa lusten åt att ha sex med min sambo när jag va otrogen o jag fortsätte vara otrogen efter han fick veta om det men sa massa så han trodde jag va trogen alla år efter oxå ....... o mitt ex som va otrogen alla år vi va ihop va inte så noga med o ha sex med mig då han hade det på annat håll..... Men sen kan det vara så att han har ångest att det är därför han har svårt o vara med dig osv o vill bra ha din värme o kärlek......o bekräftelse på attdu har förlåtit han

Kan verkligen vara så. Jag hade kanske oxå gjort så, om jag vart otrogen, vilket jag aldrig skulle vara. Jag tror inte han har kontakt med henne längre, men inget skulle förvåna mej, har han ljugit om en sån sak kan han ju göra det än. Att han har ångest och dåligt samvete tror jag. Men det känns ändå inte riktigt att han visar det, mer än mycke kramar, pussar och mys. Jag vill ha mer verbal bekräftelse, men eftersom han är dålig på att prata så kan jag ju glömma det. Jag har aldrig uttalat det, att jag förlåtit honom, men åt andra sidan så bor vi ju fortfarande ihop. Känns som om vi båda kämpar som bara den för att det ska fungera. Men tankar att göra slut kommer närmre och närmre. Tror faktiskt att jag skulle må mycket bättre. Det är med att han skulle gå tillbaka till henne eller träffa någon ny, vilket jag är ganska säker på att han skulle göra, gör mej inte så mycket längre. Har kommit över det. Jo , jag tror han skulle kunna leva på min bekräftelse hur länge som helst. Han är faktiskt ganska ynklig.....
  • Anonym (lollo)

Ni måste sätta er ned och prata ordentligt i en relation måste man kunna prata om allt. Prata ut om sexet mm. Kan det vara så att otroheten ligger bakom och spökar för er? Läs detta blogginlägg Hur kommer man över otrohet?

• Anonym (TS)
    Anonym (lollo) skrev 2014-02-25 11:59:47 följande:
    Ni måste sätta er ned och prata ordentligt i en relation måste man kunna prata om allt. Prata ut om sexet mm. Kan det vara så att otroheten ligger bakom och spökar för er? Läs detta blogginlägg Hur kommer man över otrohet?

Det går inte att prata med honom, två meningar max. Om allvarliga och seriösa saker då. Ant är det otroheten som spökar..... Hur som helst har jag sökt egen lägenhet och hoppas jag får den. Har läst länken, den är bra, men jag kommer inte över otroheten.
  • Häggen

Jag får känslan att han träffar samma/någon som gör att han inte är närvarande.
    Men att han är säker på att det inte går att upptäcka.
    Jag säger inte att det ÄR så men att de KAN vara så.
    Sen att han varit otrogen, det går Aldrig ta bort.....oavsett vad och hur man gör. 
    Tyvärr

Sen att man ibland blir förvirrad som Man på hur ni Kvinnor fungerar.
    Vi är enkla i vårt tänkande så, och varierar det för 'fort' så hinner vår tröga hjärna inte med :)
    Men vi är åxå olika som individer som Alla är.

Att börja reda ut-börja om är svårt.
    Så ge det tid, vilket det behöver Tid och kommunikation.

Svar på tråden Sexet efter en otrohet