Min 2 åring ska operera underlivet på tors och läkarna vet inta vad det är som växer där ;(
Min tös är nu 2½ år och hon föddes med en utväxt i underlivet som jag frågade om redan på BB fick till svar att det är normalt.
Avvaktade och tog upp det igen när hon var runt året på BVC vår sköterska viste inte var det var, men såg ingen anledning till oro utan tyckte vi skulle kolla senare TROTS att hon som sagt inte viste var det var!
Avaktade igen litade på att de skulle ta tag i nått farligt (DUMT av mig) Men när hon är 2 år så för 6 månader sen ungefär visade jag upp henne för läkaren på BVC (var där med lillasyster men passade på eftersom jag är orolig då hon har ont när man torkar henne i underlivet alltid haft).
Läkaren gick i taket och trots att han jobbar massa år hade aldrig sett något likande !! Så vi fick en remiss in till barnmottagningen akut, där kollade de och ingen av läkarna där hade heller inte sett nått likande så de fotograferade utväxten och skickade bilderna till alla stora sjukhusen i landet.
Får komma till gyn dagen efter de säger då att det är en polyp. Ok vi litar på det andas ut men vill ändå att den tas bort eftersom hon har så ont. Får komma till vårt närmsta stora sjukhus (Eskilstuna) där vi träffar ca 7 olika läkare samtidigt bla en från Uppsala (där görs alla större op på barn från Södermanland).
Han säger att det inte alls är en polyp (det var de överens om alla) utan att alla dessa sk experter från flera olika sjukhus/expert områden och igen viste ingen mer än att de inte trodde på polyp utan att det NOG var en njure som sticker ut. (visade sig senare fel som teori genom UL).
NU ska vi upp till Uppsala i morgon för inskrivning och sen ska hon opereras på torsdag.
på lappen vi fick hem står det borttagning av polyp så vet inte vad jag ska tro nu och känner mig stressad och orolig över hur allt kommer att bli. Oroar mig nog mest för hur det blir när hon ska sövas och tiden efter då hon måste ha kateter.
Är det någon som fått gå igenom någon underlivs op med era barn hur har det gått?