• MoGi

Är Ines ett fint namn?

Motivera gärna ditt svar :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är Ines ett fint namn?
  • Natulcien

Jag tycker att det är ett fint namn, om det stavas 'Ines'. Jag tycker inte om varianten med 'z' på slutet.

• MoGi

Tack för alla svar och motiveringar!

Fortsätt gärna! :)

• honeydew

Jag fick det förslaget av min mamma, när jag var gravid med minsta barnet. Då avfärdade jag det men nu börjar jag gilla det mer och mer kanske om jag får en tredje flicka någongång, så kanske det blir en Inez... Gillade stavningen Ines också, fint

• MissLis

Jag har en sexåring som heter Inez! Så jag tycker att det är ett jättebra namn. Ett starkt och fint namn som du kan hitta i alla länder men med olika stavningar.

• Butterscotch

Jag tycker att det är fint! Men stava med s på slutet, det är finare (jag är allmän motståndare till z "i onödan", stumma h och liknande - varför krångla till det?)

• rosyposy

Jag tycker att det är ett fint namn, inte för pluttinuttigt (som typ Tindra) men feminint och stadigt. Funkar även när flickan blivit vuxen.

• fluu

Ines känns som ett sådant namn som är på uppgång nu. Jag tycker det nämns i de flesta trådar och i en hel del födelseannonser så vill ni inte ha de vanligaste av namn så är det nog bra att "passa på" med Ines nu ;)

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Singoallaa
    Butterscotch skrev 2014-02-05 18:32:51 följande:
    Jag tycker att det är fint! Men stava med s på slutet, det är finare (jag är allmän motståndare till z "i onödan", stumma h och liknande - varför krångla till det?)

Ts frågar ju om namnet Ines, inget z.
  • MoGi
    Singoallaa skrev 2014-02-13 17:16:06 följande:
    Ts frågar ju om namnet Ines, inget z.

Ja :)
Svar på tråden Är Ines ett fint namn?