Är Ines ett fint namn?
Motivera gärna ditt svar :)
Motivera gärna ditt svar :)
Jag tycker att det är ett fint namn, om det stavas 'Ines'. Jag tycker inte om varianten med 'z' på slutet.
Jag gillar Ines. Sött enkelt att säga.
Tack för alla svar och motiveringar!
Fortsätt gärna! :)
Jag fick det förslaget av min mamma, när jag var gravid med minsta barnet. Då avfärdade jag det men nu börjar jag gilla det mer och mer kanske om jag får en tredje flicka någongång, så kanske det blir en Inez... Gillade stavningen Ines också, fint
Jag har en sexåring som heter Inez! Så jag tycker att det är ett jättebra namn. Ett starkt och fint namn som du kan hitta i alla länder men med olika stavningar.
Tack! :)
Ja! Fint namn!
Jag har en sugga som heter Ines. Hon är fin.
Jag tycker att det är fint! Men stava med s på slutet, det är finare (jag är allmän motståndare till z "i onödan", stumma h och liknande - varför krångla till det?)
Fint. Har dock bara sett stavningen Inez tidigare.
Jag tycker att det är ett fint namn, inte för pluttinuttigt (som typ Tindra) men feminint och stadigt. Funkar även när flickan blivit vuxen.
Tack, för alla bra svar! :)
Ines känns som ett sådant namn som är på uppgång nu. Jag tycker det nämns i de flesta trådar och i en hel del födelseannonser så vill ni inte ha de vanligaste av namn så är det nog bra att "passa på" med Ines nu ;)
Jätte fint namn!
Tack :)
Ja :) Jag föredrar dock stavningen Inez (hade det som namnförslag när jag var gravid för några år sedan).
Ja, men jag föredrar IneZ