Hur mycket "får" man krama sina bonusbarn?
Jag och min sambo har bott ihop i 6 månader, har 2 varsina egna barn. Vi har alla barn vv. Jag har känt hans barn snart 2 år. Nyfamiljslivet går helt okej, finns saker att jobba på men det flyter ändå på bra. Alla gillar varandra. Nu till min fråga. Jag är en fysisk person som gärna tar i människor jag tycker om. Det kommer som av farten för mig. Bonusarna är inte vana med mycket fysisk närhet. De kramas med sina föräldrar men faktiskt inte jättemycket (i mina mått mätt). Jag märkte tidigt att de var ovana vid kramar av andra än sina föräldrar. Problemet är att jag har svårt att lägga band på mig, de är så goa och söta så jag hoppar upp nära dom i soffan och pillar dom lite i håret och så. Kommer på mig och backar för jag vill inte tränga mig på, de verkar inte ogilla min närhet men man vet ju inte. Hur skulle ni gjort, hållit distansen eller kramats på och tänka att de säger till om det blir för mycket? De är 8 och 10 år.. Någon därute som har barn som inte är så fysiska av sig, hur skulle de reagerat?