• Katitziii

Tips på mysig restaurang i Göteborg

Jag tänkte be om tips på restauranger i Göteborg som är extra mysiga med varm och mysig inredning med det där lilla extra. Gärna en god meny också :) Ska dels bjuda ut killen på alla hjärtans dag men gillar att äta ute och mina bidrag har tagit slut. Mysiga pubar är också välkommet.Skrattande Skål

• Svar på tråden Tips på mysig restaurang i Göteborg
  • Q13

Puta Madre eller Dorsia är det som poppar upp. Lite dyrare men.. :)

• Roxanan

Swedish Taste mittemot operan är en höjdare.

Göteborgare i hjärtat
  • Katitziii
    Q13 skrev 2014-02-05 21:49:08 följande:
    Puta Madre eller Dorsia är det som poppar upp. Lite dyrare men.. :)
    Puta Madre och Dorsia är verkligen något jag hade hoppats hitta, supermysigt! Vad är det för typ av mat på Dorsia?
  • Katitziii
    målvakten skrev 2014-02-05 21:51:00 följande:
    bamboo gillar frugan och jag :)
    Till Bamboo har jag redan hittat, det är min mammas favoritställe. Hon bara älskar iden att plocka och steka :)
  • Katitziii
    Roxanan skrev 2014-02-05 21:52:52 följande:
    Swedish Taste mittemot operan är en höjdare.
    Har aldrig varit där men är det inte ursinnigt dyrt där? Typ långt över normaldyra restauranger?
  • Lena

Hos Pelle är gott och mysigt. Chili inte lika mysigt men väldigt trevligt. Barrique är mysigt men man bör gilla vin.

• Roxanan
    Katitziii skrev 2014-02-05 22:04:10 följande:
    Har aldrig varit där men är det inte ursinnigt dyrt där? Typ långt över normaldyra restauranger?

Definiera dyrt, jag får en känsla av att vi har vilt skilda uppfattningar. En förrätt kostar drygt 200 kr och en varmrätt 260 kr. De har trevliga avsmakningsmenyer också.
    Göteborgare i hjärtat
  • Katitziii
    Roxanan skrev 2014-02-05 22:11:20 följande:

Definiera dyrt, jag får en känsla av att vi har vilt skilda uppfattningar. En förrätt kostar drygt 200 kr och en varmrätt 260 kr. De har trevliga avsmakningsmenyer också.
    Jag hade räknat med dyrare än så, därför har jag inte gått dit. Kanske jag har råd att testa ;)
  • Katitziii
    Lena skrev 2014-02-05 22:06:03 följande:
    Hos Pelle är gott och mysigt. Chili inte lika mysigt men väldigt trevligt. Barrique är mysigt men man bör gilla vin.
    Chili låter för starkt för mig ;) De andra ska kollas upp!
  • Roxanan
    Katitziii skrev 2014-02-05 22:17:26 följande:
    Jag hade räknat med dyrare än så, därför har jag inte gått dit. Kanske jag har råd att testa ;)

Kolla in hemsidan och reka menyn. Det bästa med ST är att menyn är säsongsberoende så man får alltid västkustens pärlor på tallriken. www.swedishtaste.com/restaurang
    Göteborgare i hjärtat
  • Lena

Chili är inte starkt om man inte vill, jag väljer alltid milda rätter och det funkade bra :)

• mliten

Om du vill ha ombonat så rekommenderar jag Miss Sophie.

Svar på tråden Tips på mysig restaurang i Göteborg