Jag vet inte om jag är den bästa person till att hjälpa dig men ska göra ett försök! :)
När jag var 15 år var jag också i en svacka har bott på olika ställen som familjehem, behandlingshem osv.
Har haft kontakt med psykologer och av mina erfarenheter skriver jag till dig!
Är idag 24 och bor på Malta med min sambo och väntar mitt första barn.
Allt vänder ska du veta :D
Det är inte lätt att vara 15 och man är verkligen precis emellan att vara barn och att vara vuxen, känner igen dom tankarna du har med att allt inte känns på riktigt som på film som du säger.
Tror också att tankarna du har är helt naturliga och viktiga när man ska klura ut vem man är och vad den här världen vi lever i går ut på.
Du verkar ha en väldigt stor insikt om dig själv!
T.ex att du har för höga krav på dig själv och det är det som leder till ångest och tvångstankar.
Lyssna på dig själv först och främst svaren finns ju inom dig :)
Sluta ha dom kraven på dig själv du kommer snubbla, klanta till det många gånger om,det är så man lär sig och det är precis det man ska göra när man är tonåring :)
Och det är viktigt att göra det, det är så du utvecklas och senare skapar ditt liv och din inre styrka!
Fokusera på vad du är bra på istället för vad du är dålig på, tillåt dig själv att misslyckas!
Och tar inte dig själv på för stort allvar.
Jag känner också att livet ibland känns som en film en illusion även nu, och det kanske det är vem vet,
men isåfall är det DIN film och du är ressigören, skapa bra filmmusik och se till att din film får ett bra slut ;)