• Anonym (ej nöjd)

Är du nöjd med ditt sexliv?

Lever du i ett förhållande?
    Får du/ni till det tillräckligt många gånger som du/ni önskar? Hur ofta?
    Saknar du något i ditt sexliv? I så fall vad?

Jag (man) kan svara:

Nej, jag är inte nöjd med sexlivet.
    Nej, vi har för få gångar, ungefär 3 gånger i månaden. Vi är båda friska. Jag är 40/hon 32 år.
    Ja, jag önskar att min partner kunde tänka sig att ha mer penetrerande sex tillsammans i emellanåt, eller kanske bara kunnat tänka sig göra det för mig då och så. Jag hade känt mindre frustration. Men jag älskar min partner så mycket ändå :) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-06 19:39
    Skriv gärna din ålder?

• Svar på tråden Är du nöjd med ditt sexliv?
  • Anonym (klara)
    Är kvinna

Lever du i ett förhållande? Ja

Är du nöjd med ditt sexliv? Ja
    Får du/ni till det tillräckligt många gånger som du/ni önskar? Ja, för min del. Sambon vill nog ha sex oftare, men samtidigt tar han aldrig initiativ så det får stå på honom
    Hur ofta? Beror på, varannan dag om jag mår bra. Om jag är stressad inte lika ofta

Saknar du något i ditt sexliv? Ja, jag önskar att jag klarade av att ge oralsex :(

• Anonym (Stella)
    Nej, jag har varit singel i ca ett år nu.

Ja, eller snarare min brist på sexliv. Min sexlust är inte hög men jag älskar att drömma mig bort samtidigt som jag gör det skönt för mig själv.

Eftersom jag är själv och sjukt bra på att få till det för mig själv så trivs jag super. Jag brukar "mysa" med fantasin varje kväll och morgon, att ge mig själv orgasmer sker väl några gånger i veckan.

Det hade varit trevligt att träffa en riktig man som uppfyllde de behov jag nu får tillfredsställda av fantasins härliga värld. De jag har varit med har haft högre sexlust än jag och det ledde till (i slutet av alla relationerna) att jag blev skitsur så fort de närmade sig.
    Min sexlust är nog egentligen väldigt låg, eller så har jag problem med verkliga män ;)

Jag trivs rätt bra som det är nu egentligen, kommer nog undvika att trassla in mig i ännu ett förhållande med massa problem.
  • Zoja
    Lever du i ett förhållande? Ja.
    Är du nöjd med ditt sexliv? Jodå, rätt så.
    Får du/ni till det tillräckligt många gånger som du/ni önskar? Hur ofta? För det mesta ja, någon gång i veckan.
    Saknar du något i ditt sexliv? I så fall vad? Nope. 
  • Robert 832

Förhållande: ja
    Nöjd med sexlivet: nej
    Så ofta som jag önskar: Nej. Får alldeles för ofta.
    Saknar jag något: Hmm, vilja?

• Anonym (Undrande tjej)
    Robert 832 skrev 2014-02-06 21:50:39 följande:

Förhållande: ja
    Nöjd med sexlivet: nej
    Så ofta som jag önskar: Nej. Får alldeles för ofta.
    Saknar jag något: Hmm, vilja?

Hur ofta är för ofta?

Vet din partner om att du känner så?

Har du sex mot din vilja?

Hur länge har nu varit ihop?

(Undrar då mitt ex inte ville ha sex med mig)
  • Tom Araya
    Anonym (ej nöjd) skrev 2014-02-06 19:11:54 följande:
    Nej
    Nej
    Nej
    Ja, en fast partner för mer regelbunden sex. Jag dejtar och har sex, men inget förhållande och inte tillräckligt regelbundna träffar.
    Saknar också kärlek på en annan nivå än vänskap.
    Anonym (ej nöjd) skrev 2014-02-06 19:11:54 följande:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-06 19:39
    Skriv gärna din ålder?
    40

• Mamma23

Kvinna 24år Förhållande (sambo) Väldigt nöjd, sex 3-6 ggr veckan (beror på hur vi jobbar)

• Cecese
    Nej

Både ja och nej. Jag är väldigt nöjd med det sexet som jag har men det är för sällan.
    Vill inte ha sex med vem som helst bara för sexets skull, det måste finnas nåt mera som t.ex. att vi är vänner och även gör annat än bara träffas för sex. 

Alldeles för sällan tyvärr.

Det är väl ett fast förhållande jag saknar och ett mer regelbundet sexliv.

Skriv gärna din ålder?
    34 år

• Robert 832
    Anonym (Undrande tjej) skrev 2014-02-07 01:02:03 följande:
    Hur ofta är för ofta? Vet din partner om att du känner så? Har du sex mot din vilja? Hur länge har nu varit ihop? (Undrar då mitt ex inte ville ha sex med mig)

Det är svårt att ge ett exakt antal ggr, oftare än jag känner för kan syfta på några ggr i veckan eller bara nån gång i månaden beroende på humör. Ja, hon vet. Det är inte lätt att dölja. Nja, vill jag inte säger jag ifrån men det händer att sexet är för hennes skull. Snart tre år.
  • bumbie81

Ja jag lever i ett förhållande, vi ska dessutom ha barn om 20v. Har mer sex nu en vanligt (5-6ggr/dygn) i vanliga fall iaf en gång per dygn. Vi är mycket nöjda med vårt sexliv â?ºï¸ Hade ju vart för tråkigt annars.. Vi pratar mycket m varandra tror de är viktigt för ett lyckat sexliv.

• Anonym (.)(.)
    Ja

Absolut!
    Ja, cirka 7-10 gånger i veckan utöver det så blir det en del smek och avrunkningar och så så vi båda är nöjda.

Nej :)
  • Anonym (Nope)
    Ja

Inte någonstans

Nej, kanske var 6:e vecka eller så

Egentligen allt, det har blivit en katastrof. Från spännande och utforskande sex till missionären i ett släkt sovrum.
  • Anders 386
    Ja

Skapligt nöjd, men kunde vara mycket bättre.

Perioder. En gång i veckan ganska ok, men kan tyvärr bli mer sällan vissa perioder. Beror delvis på hennes fibromyalgi.

Saknar experimentlusta hos min partner. Hon är för mycket vanilj och för lite peppar. GladOch skulle önska att hon var mer intresserad av att vilja göra det skönt för mig. Hon tror liksom det räcker för mig med att jag får ha sex med henne. Jag skulle vilja att hon kände för min kropp det jag känner för hennes kropp. Hon njuter av att få men inte av att ge, medan jag njuter av att både ge och få. Har nog fastnat i ett mönster, lite beroende på att jag från början tagit den aktiva rollen.

• Anonym (Anna)

Ja

Nej

Nej, vi får alldeles för sällan möjlighet till att ha sex. Vi kanske får till det en till tre ggr i månaden.

Saknar inget gällande själva sexet, saknar däremot tillfälle, ork och stressfri miljö.

• Anonym (18årgravidkvinna)

Kvinna 18 år

Lever du i ett förhållande? ja, sambo 2 år

Är du nöjd med ditt sexliv? ja, absolut
    Får du/ni till det tillräckligt många gånger som du/ni önskar? Hur ofta? Nej. Inte så ofta jag vill. Dock är jag gravid i vecka 34 så har sin orsak då min sambo inte vill skada mig eller bebis, han är rädd! Lite söt är han. Men runt 4-6 gånger i veckan brukar vi få till det. Dock brukar jag de dagarna han inte vill eller jag vill ha sex brukar jag suga av honom tills han kommer (oftast) Oskyldig 

Innan graviditeten brukade vi ha sex runt 6-15 gånger i veckan. Beroende på hur mycket ledigtid vi hade och hur trötta vi var Flört

Saknar du något i ditt sexliv? I så fall vad? Att min sambo vågar ta ut svängarna lite mer. Nu när jag är gravid förstår jag att han inte är så hårdhänt och tar det ganska försiktigt. Men skulle vilja att han vågar ta ut svängarna och visar sin dominanta sida som jag vet han håller igen ;) Gillar det hårt, lite dragen i håret, smisk på rumpan Flört 

• Anonym (ej nöjd)

Anonym (18årgravidkvinna) skrev 2014-02-07 17:12:04 följande:

Kvinna 18 år

Lever du i ett förhållande? ja, sambo 2 år
    Är du nöjd med ditt sexliv? ja, absolut
    Får du/ni till det tillräckligt många gånger som du/ni önskar? Hur ofta? Nej. Inte så ofta jag vill. Dock är jag gravid i vecka 34 så har sin orsak då min sambo inte vill skada mig eller bebis, han är rädd! Lite söt är han. Men runt 4-6 gånger i veckan brukar vi få till det. Dock brukar jag de dagarna han inte vill eller jag vill ha sex brukar jag suga av honom tills han kommer (oftast) Oskyldig 

Innan graviditeten brukade vi ha sex runt 6-15 gånger i veckan. Beroende på hur mycket ledigtid vi hade och hur trötta vi var Flört

Saknar du något i ditt sexliv? I så fall vad? Att min sambo vågar ta ut svängarna lite mer. Nu när jag är gravid förstår jag att han inte är så hårdhänt och tar det ganska försiktigt. Men skulle vilja att han vågar ta ut svängarna och visar sin dominanta sida som jag vet han håller igen ;) Gillar det hårt, lite dragen i håret, smisk på rumpan Flört 

Ni verkar lyckliga och nöjda båda två, så fint!
    Kan du inte be din kille våga lite mer? Som kille blir man alltid glad när sambon berättar om hur hon vill ha det. Berätta du också, så får du se att din kille också kommer att uppskatta det! :)
    Lycka till med graviditeten!
  • Anonym (hejsan)
    kvinna, 18 år
    Lever du i ett förhållande? ja

Är du nöjd med ditt sexliv? nej
    Får du/ni till det tillräckligt många gånger som du/ni önskar? Hur ofta? nej för han vill aldrig. 2 ggr i månaden kanske
    Saknar du något i ditt sexliv? I så fall vad? allt
  • Anonym (småbarnsmamma)
    Saknar du något i ditt sexliv?
    Ålder: 22år
    Ja, sedan 6år tillbaka.
    Nja, var bättre innan barnen.
    Ja, oftast.
    Lusten jag hade till sex innan vi fick första barnet.
Svar på tråden Är du nöjd med ditt sexliv?