• Anonym (s)

tänker på annat under sex.

Varför blir det så? Jag kan ligga och tänka på saker som hände för flera år sedan, personen som man inte ens till tänka på just då och massa annat. Även att jag tänker på att jag tänker på annat och ska tänka på här och nu. Men de går inte. Sjukt jobbigt. Så fort den första pussen kommer då glider tankarna i väg åt alla möjliga håll och kanter. Hur ska man få bort de? De har ju inte att njuta av stunden när man ska ha massa annat skit i hjärnan.

• Svar på tråden tänker på annat under sex.
  • Anonym (tråkigt)

Jag har samma sak, känner mig faktiskt taskig när amn gör det men tror det bara är brist på intresse faktiskt.

• Anders 386

Jag har aldrig upplevt det problemet. Alltid 100% närvarande. Men jag är alltid den som är aktiv och styr sexet från början till slut. Kan tänka mig att det blir annorlunda för dom som är passiva i sexet och mest tar emot.

• Frida i det fria
    Anders 386 skrev 2014-02-07 12:00:40 följande:
    Jag har aldrig upplevt det problemet. Alltid 100% närvarande. Men jag är alltid den som är aktiv och styr sexet från början till slut. Kan tänka mig att det blir annorlunda för dom som är passiva i sexet och mest tar emot.

Nej, jag brukar vara den som styr mest men när jag ibland är mer passiv kan jag tänka på en massa annat...och så får man lite dåligt samvete...jag kan tänka på mat och så får jag tvångstankar om att jag ska säga mitt ex namn....VARFÖR???? Och så fnissar jag lite för mig själv att jag tänker detta.
  • Anonym (virre)

Känner också igen mig. Tror att det kan bero på antingen att den man ligger med inte är närvarande heller, att han kanske inte samspelar i sexet utan mest tänker på sig själv och sin egen upplevelse. Eller också att man själv värjer sig, kanske inte riktigt vågar ge sig hän och njuta fullt ut för att man inte känner tillit och förtroende för den man ligger med. Båda sakerna kan ju hänga ihop, förstås. 

• Frida i det fria
    Anonym (virre) skrev 2014-02-07 13:19:17 följande:
    Känner också igen mig. Tror att det kan bero på antingen att den man ligger med inte är närvarande heller, att han kanske inte samspelar i sexet utan mest tänker på sig själv och sin egen upplevelse. Eller också att man själv värjer sig, kanske inte riktigt vågar ge sig hän och njuta fullt ut för att man inte känner tillit och förtroende för den man ligger med. Båda sakerna kan ju hänga ihop, förstås. 

Jo, jag känner full tillit och förtroende men ibland är sexet lite slentrian och det är ju inget konstigt. Sen blir jag sån som tänker att jag inte får tänka på annat och då måste jag ju göra det i alla fall. Det brukar ju "gå över" ganska fort i alla fall...tankarna alltså.
  • Anonym (suck)

brukar alltid bli spänd och inte kunna slappna av... börja tänka på annat. 

Jättejobbigt :( har blivit bättre men jag vet inte vad som är fel. Känner igen mig i det du skriver

Svar på tråden tänker på annat under sex.