• Tacksamföreraråd

Provar här med, hjälp!

Hej! I höstas fick jag diagnosen lindrig PCO, har inte haft egen ägglossning sedan ppiller stopp i somras. Försöker nu bli gravid. Att ätit min första kur av provera och pergotime (enkeldos) och varit på två VUL i samband med detta. Det första var på cd 12, hade då en slemhinna på ca 5 mm och en äggblåsa som vuxit till 10 mm. Andra VUL var igår, då på cd 18. Slemhinnan hade vuxit till sig till ca 7-8 mm men med äggblåsan hade det inte hänt något (och ingen annan av de små hade börjat växa heller). Min gynekolog sa att det är omöjligt att jag kommer ägglossa på den här kuren men efter att ha tittat runt lite här på FL verkar det som att en del får väldigt sen ägglossning av pergotime. Min fråga är om jag ska följa min läkares råd att börja ny provera och pergotimekur (enkeldos igen) om 6 dagar eller om jag ska avvakta och se om jag får en sen ägglossning? Riktigt svårt sånt här! Vore jättetacksam för era råd och erfarenheter, känner mig vilsen och förvirrad.

• Svar på tråden Provar här med, hjälp!
  • many87

Jag skulle lita på läkaren.

Sist jag var inne på vul var cd 12 å då hade jag 2 ägg på 13-14mm och 2 på 8-10mm. Har aldrig svarat så bra på dessa 8kurer jag tagit..

• honeybaby

Jag skulle också lita på läkaren. 10 är ju lite lite och att den skulle växa på så mycket av sig själv senare är chansen nog inte så stor för tyvärr. Lycka till med nästa försök.

Svar på tråden Provar här med, hjälp!