Vill inte ha sex, sambon talar om det minst 1 gång/dag
Okej, så här ligger det till:
Jag går på antidepressiva mediciner för tillfället. Vi har en son som snart är 8 månader gammal, som sover bra men självklart tar mycket kraft ifrån oss.
Han är lite upp i det blå vad gällande hushållet. Han ifrågasätter varför jag åtar mig allt arbete här hemma när han erbjuder sig. Men, problemet är att han ofta glömmer vad han erbjudit sig att göra och då har jag inte lust att påminna honom om vad som behöver göras. Jag önskar liksom inte bli någon slags tjatmorsa...
I alla fall så är jag grymt trött på kvällarna. Och så har jag dålig självbild. Är inte nöjd med kroppen jag fått efter förlossningen och jag kan liksom inte släppa det. Det spelar ingen roll vad han tycker - så länge jag inte är nöjd så hjälper inte hans snälla kommentarer. Ironiskt nog sitter jag och äter godis nu, men till mitt försvar har jag tappat 8-9kg sedan efter förlossningen.
Det faktum att jag har två diagnoser (GAD och OCD) gör att jag måste gå på sertralin för tillfället. Och även om min sexlust var i botten redan innan det att jag började med tabletten så hjälper den ju inte precis på den fronten.
Någon med några råd? När vi pratar om det här hemma slutar det med att han är sur för att han tycker att jag kommer med för många ursäkter och jag blir sur för att han "tjatar".