Anonym (sorg) skrev 2014-02-08 12:27:18 följande:
Hej bror!
Vad bra att du mår bra idag. Det gör ont att höra om olycklig kärlek, men det är alltid fantastiskt att höra att vederbörande till slut kommit över det.
Bra att du kommer bra överens med din exfrus man. Det underlättar ju en hel del.
Är glad för din skull att du ikväll väntar en dejt. Hoppas att det går bra. Det förtjänar du verkligen efter den mardröm du tvingats gå igenom.
Jag har inte talat med min älskade i himmelen. Jag brukar kolla på bilder på honom, och det resulterar i att jag gråter hysteriskt. Smärtan är så svår. Det är fortfarande så overkligt att han är avliden. Funderar på att tattuera in hans namn eller en bild på honom.
Har du nånsin varit med om att någon dött? Intressant att höra. Hoppas inte att du har det dock.
Hej syster.
Jag har bara varit med om äldre släktingars dödsfall. För mig är det naturligt och lite sorgligt förstås. Men det var ingenting som jag fällde någon tår över.
Det här med att du gråter hysteriskt. Jag tror det är viktigt att man tillåter sig att sörja. Inte håller tillbaks tårarna. Jag ska berätta vad jag gjorde när jag fortfarande sörjde min fru. Jag lyssnade på youtube Mikael Wiehe Ett hjärta kan gå i tusen bitar. Sedan grät som bara den, lite självplågeri nästan. Jag kommer ihåg att jag faktiskt tyckte synd om mig själv. Sedan gick det kanske några månader så en dag så tyckte jag inte synd om nå mer. Jag var fortfarande lite ledsen men mest upprörd över diverse tokerier jag var utsatt för då.
Du skriver att det är overkligt att han är avliden. Du har accepterat hans död med ditt förnuft. Men du har inte accepterat det med ditt hjärta (känslor) för att det gör så ont. Jag tror att du genom att tattuera dig så vill du hålla honom kvar här på jorden. När dina känslor strider med ditt förnuft så utsätter du din kropp för stress. Hela du kämpar emot fast du vet att det är lönlöst. Jag tror du är rädd att acceptera hans död för då säger du med automatik att det var ok att han dog. Men det är inte ok han dog men nu hände det. Sen tror jag du ar rädd för att acceptera för då har du gett upp. Jag tror du är en tuff tjej som aldrig ger upp. Men i det här fallet tror jag din älskade i himmelen vill att du ger upp. Du är ingen svikare.
Ja, det är hårda ord jag skriver till dig.
Min dejt gick bra. Vi drack lite te, snacka lite, kolla på bilder från mitt tidigare liv. Hon ville inte berätta så mycket om sig själv. Jag körde hem henne. Nu sitter jag här och skriver till dig

.