• RöttÄrSött

Fart och fläkt på babysången? Tipsa!

Vi har en jättetrevlig babysångsgrupp som tyvärr har en ledare som gillar stillsamma, finstämda sånger (typ dansa vals i tre minuter till klassisk musik). Hon tar gärna emot tips så jag tänkte försöka samla på mig lite och smyga in i repertoaren Vad har ni för tips på lite roligare sånger? Babybandet kör vi i alla fall.

• Svar på tråden Fart och fläkt på babysången? Tipsa!
  • honeydew

Lilla hästen Plopp,

Jag öppnar fönstret och tittar ut (kanske heter något annat?)

Vipp på rumpan affär,

Var bor du lilla råtta,

Sjörövarfabbe,

Krokodilen i bilen,

Sånger från Astrid Lindgren-filmer

• RöttÄrSött

Jag ska kanske tillägga att det är barn under året. Gärna rörelsesånger för små barn och inte bara snabba låtar (är förskollärare så de kan man )

• EEJ

På min babysång kör körledaren mest från skivan "mosters trudilutter"

• Mellanmjölkens land

Hjulen på bussen (man dansar runt med bebisen och får ett träningspass på kuppen)
    Bom-bom låter stora trumman
    Bläup sa den söta lilla grodan
    En liten båt (rörelser finns på youtube)

• Anna8102

Den här använder vår ledare för babyrytmiken. Mysiga låtar är det:)

Vilhelm föddes 7/2-11
  • mammalovis

Jag är ett litet ylle då man går i ring med bebisen på armen och går mot/från mitten på refrängen med bebisen gungandes på mage på armarna så de får flygkänsla.

En stor röd bil uppskattas hos oss.

Fem små fingrar är en fin rörelsesång med både kroppsdelar och räkning.

Klappa lilla magen

Imse vimse spindel går klappa som till We will, we vill rock you. Vanliga Imse vimse går även göra med att man lyfter barnet högre och högre istället för att använda fingrarna.

Vi leker träd med lyft av bebisen i luften på aoo, aoo lite flygandes.

Bä bä vita lamm har du någon ullerullerull?

De äldre barnen gillar hoppa-sångerna på Klara färdiga gå-skivan. Vi kör även Klappa, klappa med mamma.

Ramsan Det kommer en liten mus som söker sig ett hus, inte här, inte där, men där (killekill). Fingrarna promenerar på barnets kropp.

Dansa lilla nallebjörn gillar min äldre dotter.

Svar på tråden Fart och fläkt på babysången? Tipsa!