Ann Cistrus skrev 2014-02-16 19:46:11 följande:
Oj, blandad kompott på svaren här! Jag antar att du redan kört igång med lite fiskar vid detta laget men ger ett svar ändå. För att få tillförlitligare svar hade jag vänt mig till t.e.x.
zoopet.com, där finns erfarna och duktiga akvarister Hur som helst, angående fiskarna som nämnts (kampfiskar har jag begränsad kunskap om dock). Black Molly klarar sig fint även i sötvatten även om ffa de asienodlade fiskarna är lite kräsnare med att det ska vara salt i vattnet. Dock behöver de ett större akvarium än 60 liter för att trivas. Neontetra funkar fint i 60 liter. Svärdbärare vil också helst ha större akvarium, gärna över 100 liter. Platy och guppy är perfekta nybörjarfiskar som funkar i 60 liter om man inte har för många så klart. Ancistrus blir ca 15cm stora och ska ha större plats, bättre med en liten grupp otocinclus som algätare. Eller varför inte en städpatrull med snäckor (tex zebrasnäckor) och räkor (amanoräkor)? Praktbotia ska du inte ens fundera på, de blir stooora och vill leva i stim.
Jo jag köpte 4 guppy pojkar och har även sjösatt 8 st neontetror , men kan jag ha några fler ? Tycker de ser lite tomt ut . Hade det funkat med typ 20 st små fiskar i de ? Typ några guppys till o kanske nån städare ? Säg gärna om ja kan ha fler än 20