Hej! Vår "lilla" trea har hunnit bli 1 år. Hon kom när syskonen var 6 och 4. Lillasyster är vår allas lilla guldklimp och väldigt omtyckt bland syskonen och speciellt deras kompisar
Vi fick en tuff start för jag blev akutsnittad och sövd, sen hade lillan kolik första 3-4 månaderna. Men trots allt det "jobbiga" har det positiva och roliga med 3 barn övervägt alla gånger. Visst pappan fick ta de stora barnen mycket på kvällarna när jag ammade. Och Det blir minde "egentid" med var och ett av barnen men det är ju en person till i familjen som ska ha uppmärksamhet, men dina barn är ju ändå såpass stora att de förstår att bebisen går först och att de kan vänta på sin tur. Tyckte det var lättare med 3 barn än med 2, för de 2 stora sysselsätter varandra rätt bra, leker, spelar spel, bygger kojor och hittar på bus oxå såklart
de är inte lika mammiga och är redan vana att dela på mammas och pappas tid med de andra syskonet, så det är inget nytt för dem. Sen är det utmaning att hinna med på morgonen, planering är A och O . Förbereda så mycket som möjligt när barnen lagt sig på kvällen, lägga fram kläder, packa väskor, Duka frukost skålar mm
Tycker hela familjen har blivit mer harmonisk sen 3:an kom. Skulle tom kunna tänka mig en liten fyra om ett par år
(jag som bara skulle ha 2!)