• Idis

Nös och kissade på mig tror jag...

Jag nös till och det blev blött i trosorna. Gick in till toaletten. Färgfritt och luktfritt. Har blivit en liten fläck vid några tidigare tillfällen, men nu var det lite mer (men det hade inte gått igenom till byxorna). Det är väl inte fostervatten?! Är gravdi i vecka 22+3

• Svar på tråden Nös och kissade på mig tror jag...
  • Haskel

Har du druckit mycket vatten, är det inte säkert att urinen luktar eller har färg. Vanligt att kissa på sig lite vid nysningar, skratt och dyl. under graviditet.

• Idis

Jag dricker mycket vatten. Om det varit fostervatten, hade det inte fortsatt sippra då?

• Haskel
    Idis skrev 2014-02-09 16:41:16 följande:
    Jag dricker mycket vatten. Om det varit fostervatten, hade det inte fortsatt sippra då?
    Barnet ligger i en hinna, som måste spricka för att vatten ska kunna läcka. Spricker den hinnan läcker allt vatten ut. Med tanke på att det bara blev lite blött i trosan, bör det inte vara fostervatten. 
  • MarinaT

Fostervatten är rosaaktig och luktar som havsvatten med bladning av sperma, typ!

Men det är fullt normalt att det kommer lite kiss när man nyser eller hostar till!

• Flickan och kråkan
    MarinaT skrev 2014-02-09 17:33:11 följande:
    Fostervatten är rosaaktig och luktar som havsvatten med bladning av sperma, typ!
    Men det är fullt normalt att det kommer lite kiss när man nyser eller hostar till!
    Rosaaktigt måste det inte vara. Det är dock vanligt att det är det om man samtidigt öppnar sig. 
  • MarinaT

Det har jag hört att det ska vara om allt är normalt och så var det hos mig när mitt vatten gick

Flickan och kråkan skrev 2014-02-10 11:10:11 följande:
    Rosaaktigt måste det inte vara. Det är dock vanligt att det är det om man samtidigt öppnar sig. 

• viseversa

Tror INTE det är fostervatten utan urin som du säger. Vanligt när man är gravid att man kan "skvätta" lite om man nyser,hostar eller anstränger sig.

• Flickan och kråkan
    MarinaT skrev 2014-02-10 19:08:05 följande:
    Det har jag hört att det ska vara om allt är normalt och så var det hos mig när mitt vatten gick
    Normalt sett är fostervatten klart, alltså som vanligt kranvatten till färgen. Rosafärgat kan det vara i samband med förlossning och när man samtidigt öppnar sig. Två av mina förlossningar har startat med rejäl vattenavgång. Ena gången var det lite rosafärgat, andra gången helt klart. Med tredje barnet läckte jag lite efter fvp. Det var helt klart.
  • april79

Vanligt att muskulaturen försvagas där nere under grav, inget konstigt! Är det bara litegrann och du nyligen kissat behöver det ju inte lukta så mycket heller.

Svar på tråden Nös och kissade på mig tror jag...