• milla03

Billig barnvagn

Jag hittade en Hauck Boston air för 1999 kronor på filip och filippa på freeport i Kungsbacka. Med liggdel oc sittpåse. Låter lite för billit tycker jag. Någon som har någon erfarenhet av barnvagnen. är den någorlunda ok köåper jag den nog

• Svar på tråden Billig barnvagn
  • ja88

Känner inte till just den vagnen men har inte hört så positivt om Hauck förut... jag hade hellre köpt en bättre begagnad vagn än en ny sådan för 1999. Typ Emmaljunga och Brio är ju riktiga slitvargar, bra kvalitet, som lätt håller genom flera användare/barn.

• Alla hemma

Vad gäller vagnar så får man vad man betalar för. Om man inte har råd eller lust att betala dyra pengar för en ny märkesvagn, så är det betydligt bättre att köpa en sådan begagnad än att köpa en billig ny.

• milla03

känns inte helt fräsht att köpa en begagnad vagn. man vet ju hur mycket som kommer ur bebisar både uppifrån och nerifrån. Kan väl torka bort en del men det känns inte kul att lägga min ängel där. bara att nya vagnar kostar så mycket

• milla03

jag hittar bara carena freeride på nätet. Vill gärna köpa i en riktig affär om det blir problem. men tack ändå för tipset

• clembke

Det finns billigare märken som är bra. Vi har en som heter X-trall. Är supernöjd med den. Tako Jumper ska oxå bara bra.

För X-trall betalade jag 3000 kr med frakt. Fick då med Liggdel, sittdel, babyskydd (dom man kan sätta på vagnchassit), skötväska, myggnät o regnskydd.

Takon kostar ca 5000 med samma tillbehör, 4000 om man inte vill ha babyskydd. (har jag för mig)

• Alla hemma
    milla03 skrev 2014-02-09 17:44:52 följande:
    känns inte helt fräsht att köpa en begagnad vagn. man vet ju hur mycket som kommer ur bebisar både uppifrån och nerifrån. Kan väl torka bort en del men det känns inte kul att lägga min ängel där. bara att nya vagnar kostar så mycket

Ja det är ju upp till var och en. Jag har köpt många begagnade vagnar och tvättat alla delar som ska vara i kontakt med bebis.

Köpte bla en begagnad Emmaljunga Twin city cross som inte var superfräsch. Körde alla tygdelar utom suflett i maskin sen var den som ny.

Helt klart värt att betala 3000:- för en vagn som blev som ny, istället för 13000:- som jag har för mig den kostade ny.
  • milla03

Jag har funderat lite på att köpa över nätet, men hur gör man om nåt går sönder eller nåt hjul som kärvar eller så. Ska man hitta nån jättelåda och kånka ner till posten för att skicka tillbaka den och hur ska man klara sig utan vagn under tiden den blir fixad?

• ja88

Jag hade i så fall varit oroligare över kemikalier i tyger och färger i en ny vagn - särskilt av budgetmodell , än "smuts" i en begagnad, det mesta i en vagn går ju att tvätta. Men det är såklart upp till var och en.

• EllaSigrid

Det är såklart en smaksak med att köpa nytt eller begagnat. Där får man nog gå på sin egen magkänsla.

Är det en ny barnvagn du är ute efter, kan du iallafall se rabatter för barnvagnar på exempelvis barnaspara.se.

Är det istället en begagnad, skulle jag kollat på Tradera eller Blocket.

Svar på tråden Billig barnvagn