• sötis

biverkningar suprecur? hjälp!!!

Hej!
    Ska börja spraya för första gången imorgon med suprecur. Nu ikväll har jag läst igenom listan på vanliga och mindre vanliga biverkningar och känner mig så OROLIG! Är det ngn med erfarenhet som vet om dessa hemska biverkningar drabbar många? Funderar på att dra mig ur alltihop... Hjälp!!!

• Svar på tråden biverkningar suprecur? hjälp!!!
  • Centurion

Hej sötis!

Det där med biverkningar är tydligen helt individuellt. Själv så har jag knappt kännt av sprayen alls, är på spraydag 18 idag. Visst har jag blivit varm någon gång men inga svettningsattacker eller så. Huvudvärk har jag tom haft mindre än i vanliga fall. Det jag känner av är trötthet samt att jag är seg i huvudet, haha rent av trög ibland, säger fel saker etc. Jag tror inte du behöver oroa dig, vad jag har sett så är svallningar och huvudvärk de mest förkommande om man läser här på fl.. Lycka till!

• sötis

Tack för svar centurion, det jag oroar mig för är smärta i kroppen, andnöd och uppsvullet ansikte mm, men det kanske inte är så vanligt? Är det "bara" svettningar och lite huvudvärk kan jag ju klara det...men jag vill ju inte riskera livet!
    Tänkte inte du så?

• Pico

Jag har sprayat Suprecur sen igår och kan inte säga så mycket om biverkningar än. Jag är vansinnigt trött, men jag tror inte att kan skylla på sprayen än även om det är en biverkning. De flesta får nog någon biverkning men jag har inte hört om någon som har fått alla. Så jag tror inte att du behöver vara orolig. Jag försöker fokusera på resultatet!

Lycka till!

• Centurion

Nej det är rätt osannolikt att man får alla biverkningar som står där, det drabbar väl 1 på 100 va. Jag trodde helt klart att jag skulle få fler biverkningar men *peppar, peppar* så är det lugnt än så länge. Jag tror inte att du behöver oroa dig

• TheBlueRose

Shit,,jag som svarade i din andra tråd,,hahaha,,jaja,,du får titta där,,

• sötis

Ja, jag blev så nojjig och ville ha massa svar så jag skrev på två ställen...Kanske var lite dumt?

• LillaSparven

jag har mått helt bra när jag sprayat suprecur, och jag har gjort ett IVF och ett ICSI. Har inte känt något alls! Lycka till!

• Margaret

Jag kände mig konstig första dagen och funderade på hur sprayen gick rakt in i hjärnan vilket jag tycker är lite läbbigt, men förutom att jag blev varm om natten hände inget. Det är lite agentkänsla över det, man kan inte vara utan sin utrustning och måste ständigt vara vaksam för att inte glömma, men jag är övertygad om att du är lämplig för uppdraget.
    over and out.

• TheBlueRose

Stirra dig inte blind på dom där biverkningarna..Det är bara vad testpersonerna har haft för biverkningar INNAN det har godkänts som preparat...
    Långt ifrån alla får några...Men dom måste skriva ALLA som har fått nån form av en biverkning..
    Man har som en individ mex1-3 biverkningar...

Det som man har reagerat på mest är bara huvudvärk å nästäppa...Å jag lovar dig du överlever det där....

Kanske liiiite humösvängningar med..

Klistar in mitt svar här från andra tråden..

• sötis

Jag håller med, så ska jag tänka Margaret! Då känns det genast mycket bättre!!!
    Jag känner mig faktiskt lite lugnare nu, men ändå nervös...fast det är väl säkert rätt vanligt eller?
    Jag försökte ta bort den andra tråden men den var redan borta? Skumt?

• Utlandssvensk

Jag är också JÄTTENERVÖS för att sätta igång och manipulera med kroppen och är rädd för biverkningarna. Går på akupunktur nu i förebyggande syfte. Kanske det kan vara något för dig? Men jag vet ju inte om det hjälper eftersom jag inte börjat spraya än...

• solbarnet

Hej på er!

Har nu sprayat med suprecur i 11 dagar och jag kan säga att jag mår toppen!

De jag märkt är större bröst, mer hår på huvet och ganska så mycket mer disträ! Håller med Margareta om att det känns som det går direkt till hjärnan.

Trodde det skulle va jobbigt med nedregleringen men icke!    

Svar på tråden biverkningar suprecur? hjälp!!!