• Lillakakmonstret

Katten kissar i dotternas säng, Kan jag låta henne sova där när jag använt Piss off?

Vår katt, som nu är 6 månader, dock ej lönsmogen ännu så kan inte kastrerar honom har till och från alltid kissat i dotterns säng. Nu har det varit bättre i 2 månader men nu har han börjat igen.
    Tänkte jag skulle testa Piss off men undrar om det är säkert för dottern att sova i den lukten efter? 

Även om jag tvättar allt så får jag för mig att han känner doften av sitt kiss och kissar igen. Har inte klurat ut vad han är missnöjd med, han har flera lådor som jag tvättar regelbundet.

Vi har börjat ha dotterna dörr stängt men så fort den är öppen så tar han chansen. 

Har någon något att tips så mottager jag dem gärna Glad

• Svar på tråden Katten kissar i dotternas säng, Kan jag låta henne sova där när jag använt Piss off?
  • nemo1

Kastrera kastrera kastrera. Du behöver inte märka att katten är könsmogen mer än att han just kissar fel. Vad väntar du mer på för tecken egentligen? En katt kan bli könsmogen från fyra månaders ålder.

• UCharlotte

Oroväckande med en katt som så tidigt kissar inne, fundera på om den är stressad i sin nya miljö?
    Kastrering är alltid ett bra alternativ men gör det fort isf så vanan av att kissa fel inte hinner sätta sig.

• ForReal

Kastrera snarast, han är helt säkert nog stor för det! Om han kissat inne såpass länge så kan det tyda på andra orsaker, men är ni säkra på att han är 6 månader och inte lite äldre? Tänkte nämligen om han är en sk. hittekatt eller liknande, då man inte kan veta exakt. Andra orsaker kan vara otrygghet, understimulans, inte nöjd med sin lådsituation (lådor, sand etc), konkurrens inom kattgruppen (finns fler katter i hemmet?), urinvägsproblem... I ditt fall skulle jag inte gissa på någon fysisk sjukdom pga den låga åldern, men kastrera absolut snarast. Rengör och tvätta/dränk t ex lakan där han kissat med ättika eller ytdesinfektion, finns på Apoteket bakom disk. Dunderbra då det tar bort all lukt, även för katten.

• The Fugly

Du behöver inte, och bör inte, vänta med att kastrera. Vid sex månaders ålder är det dags.

Jag personligen hade inte låtit mitt barn sova i ångorna från Piss Off eftersom den retar mina luftvägar ganska rejält.

Svar på tråden Katten kissar i dotternas säng, Kan jag låta henne sova där när jag använt Piss off?