• Celindan

De fulaste resp. finaste namnen du vet!

Man tycker faktiskt vissa namn är gräsliga, namn som andra väljer att döpa sin små till. Likadant som man tycker vissa namn är så vackra/gulliga så det är inte sant, medan andra direkt associerar just detta namn till en gammal människa på 87 år.

Det är ju helt okej att känna så! Intressant att människor kan vara så våldsamt olika i tycke o smak!

Så jag tänkte att alla kunde nämna sina fulaste o finaste namn, gärna både pojk o flick.
    Så får man kanske en liten uppfattning om hur pass poppis ett visst namn är eller inte är här på fl

Jag börjar:

Finaste: Emilia & Kevin
    Fulaste: Gudrun & Eskil

• Svar på tråden De fulaste resp. finaste namnen du vet!
  • EllisBell

Fint: Erik Gustaf Emma Kerstin Fult: Kevin Eliott Tindra Stella

• joseeffin

Fint: Matilda, Emma, Agnes, Sir

Fult: tindra, Nova, Kevin, Vanessa, Michelle, Liam, Noel, Tyra

Sen de klassiska "Y"-namnen. Fast nu har det blivit så att bebis i min mage antagligen får ett "Y"-namn om det blir en flicka. Får svälja den stoltheten men älskar namnet och min mormor hette det, Lilly

• aniell
    Myrah skrev 2006-04-28 08:43:18 följande:
    Fina: Myrah, LovaLi, Thea, Thelma, Noa, Nova, Theo, Love

Fula: Hildur måste vara det absolut värsta namnet någonsin

hahaha! precis som jag fast tvärtom! :D
  • Fruek

Fulaste: Ursula, Hedda, Hilda/Hulda, Orvar
    Finaste: Ida, Emma, Elis, Dan

• malina89

Finaste: Linnea, Elsa, Alice, Klara, Julia, Lisa & Frank, Emil, August, Alfred, Frans. Fulaste: Cornelia, Melissa, Nova, Leia, Nora, Felicia & Melvin, Liam, Alvin, Neo, Oliver

• Nell

Fina: Flora, Sigrid, Francis, Augustin

Fula: Neo, Lova-Li

• Linn Randaisi

Fult: Milo, Anulf, Hilmer, Lova, Eskil.

Fint: Minna, Astrid, Ivar, Bianca, Linn, Linnea, Adam.

Om min mamma fick bestämma skulle jag heta Linnea. Mitt namn är inte Linn Randaisi, mitt namn är Lovisa Lenninger. Jag var tvungen att hitta på ett.

• namns
    Finaste: Clara, Iris, Emma, Eleonora, Elisa, Elena

Hugo, Benjamin, Noah, Ludvig

Gillar inte: Typ Barbro eller Gunnar. Inte heller namn som tex Tindra eller Kevin.
  • namnsis
    Finaste: Clara, Iris, Emma, Eleonora, Elisa, Elena

Hugo, Benjamin, Noah, Ludvig

Gillar inte: Typ Barbro eller Gunnar. Inte heller namn som tex Tindra eller Kevin.
Svar på tråden De fulaste resp. finaste namnen du vet!