• Barnasugen

Blir inte gravid :(

Hej! Jag och min sambo försöker bli gravida utan att lyckas, undrar nu om något är fel... Jag är 29 å min sambo 30, hade spiral tills juli 2012 och har därefter haft oskyddat. Svårt att pricka in ägglossning pga att min sambo jobbar borta många dagar per mån och min cykel kan vara oregelbunden. Jag gick igenom en abort för 11 år sedan och min sambo har gjort en tjej gravid för ca 12 år sedan (vi har varit ihop i 10 år). Jag blir lika besviken varje mån när mensen kommer.. Jag tar ägglossningstest varje mån, det är ganska samma med mens varje mån (kan ändra sig en dag hit eller dit), men börjar bli trött på att vänta! Jag vill verkligen bli gravid helst igår och känner att detta börjar bli för stor grej, tänker nästan inte på annat. Alla vänner å syskon mm får barn till höger å vänster men inte vi :,( Snälla, tips? Vad ska jag göra? Nåt särskilt man ska äta? Göra? Kan inget om sånt här.. Tacksam för svar..

• Svar på tråden Blir inte gravid :(
  • Ernes

Kolla sköldkörteln. Den ligger bakom mycket och svenska läkare kan oftast ingenting om dess inverkan på människors hälsa; bl a infertilitet
    Mäts genom blodprov

• Nin

Jag är i samma sitts som dig. Så tråkigt och frustrerande. Spontangravid för ca 10 år sedan, fast i ett annat förhållande. Vi är 32 och 38  år. Jag råder dig att ta kontakt med en fertilitetsklinik. Vi står på vänt för IVF behandling.

Lycka  till.

• Selmica1

Hej. Jag ny här. Har också svårt att bli gravid :( har försökt i snart 2 år. Jobbigt när man inte kan plussa. Och hoppas på plus detta året men helst så snabbt som möjligt. Gick på p- piller för snart 4 år sen, kroppen borde väll återställa sig efter det? Tacksam för svar! :)

• Gredelina

Försök fixa ägglossningsstickor, käka Folsyra, värt att testa. Vi ska oxå börja snart o har sjuk ångest för att det kommer vara svårt.... :(

• Selmica1

Ok, folsyra har jag redan hemma men har inte ätit mycket av dom, men äl stickor har jag inte. Får kanske beställa hem via internet? TACK. Och lycka till!

• Gredelina

Läs på om hur viktigt det är med folsyra. Det hjälper till att motverka tidiga missfall. Köp magnesium till mannen också, och ja,mdu kan beställa stickor på nätet,

• Selmica1

Ok, ja de får jag nog göra åt han. Tips på nån hemsida där jag kan beställa äl stickor? Tack :)

• Gredelina

Vet inte, apoteket, eller apotea.se kanske har? Sen finns ett glidmedel som hjälper dpermierns på traven! Vanliga glidmedel kan ha motverkande effekt och hindra spermierna. Köp Pre-Seed på apotea!

• Gredelina

Höll ju på att glömma Zink, ge det till mannen. Tror det räcker bra med AVO-Man.

• Thotis90
    Gredelina skrev 2014-02-17 00:07:21 följande:
    Vet inte, apoteket, eller apotea.se kanske har? Sen finns ett glidmedel som hjälper dpermierns på traven! Vanliga glidmedel kan ha motverkande effekt och hindra spermierna. Köp Pre-Seed på apotea!
    Jag har precis köpt fertilitetsglidmedlet från Apotea
    Gredelina skrev 2014-02-17 00:45:36 följande:
    Höll ju på att glömma Zink, ge det till mannen. Tror det räcker bra med AVO-Man.
    Zink skall kombineras med folsyra. Glöm inte det.
    Oförklarligt barnlös - hedblom.blogg.se
  • Gredelina
    Thotis90 skrev 2014-02-18 17:48:16 följande:

Vad spännande! Jåag håller alla tummar!:)
  • Gredelina
    Thotis90 skrev 2014-02-18 17:48:16 följande:

Just det, får köpa Zink!
  • Pluttan

Kan då tipsa om vitamin b, d och e. Tydligen behöver vissa kvinnor extra tillskott av dessa när de vill bli gravida :)

~pojke 2000 flicka 2012~♡
  • Gredelina
    Pluttan skrev 2014-02-18 21:43:11 följande:
    Kan då tipsa om vitamin b, d och e. Tydligen behöver vissa kvinnor extra tillskott av dessa när de vill bli gravida :)

Vilket b-vitamin tänker du på främst?
  • Pluttan
    Gredelina skrev 2014-02-19 00:32:21 följande:
    Vilket b-vitamin tänker du på främst?

Den heter b vitamin komplex. Det är med alla viktiga b vitaminer i en o samma tablett.
  • Pluttan

Nähä..Det kom mitt svar kom visst inte med då. Alltså den heter b vitamin komplex. Den innehåller alla viktiga b vitaminer i en och samma tablett.

• Selmica1

Har inte köpt hem nått av de ni skrev ville vänta. Har ju småhugg i äggstockarma, antingen mens eller ej. Hoppas ingen mens, ska ha den nu den 25:e tänkte köpa grav test och testa dsgen efter eller 2 dagar efter kanske de blir plus? Om jag testar 2 dagar efter? Vad tror ni? Hur går de för er i bebisverkstan? :p Tacksam för svar.

Svar på tråden Blir inte gravid :(