• majja01

vet inte om jag vågar hoppas...

Plussade svagt för x antal veckor sen. gjorde ett nytt efter några dagar som visade starkare men jag kände mig inte gravid.... i helgen som gick fick jag kraftiga blödningar med klumpar hela världen rasade. Igår gjorde jag ett vul. Jag såg ett foster men inget hjärtslag. Enligt alla uträkningar ska jag vara i vecka 8 men mitt foster är bara v 6. Jag vet inte om det lever eller inte. Jag ska tillbaka om 2 veckor. Jag vet inte vart jag ska ta vägen. Jag letar symtom men har fortfarande inga. Jag har haft små bruna blödningar sen igår utan klumpar. någon som varit i samma situation? Jag vet helt ärligt inte vart jag ska ta vägen vågar jag hoppas eller ska jag ge upp och börja sörja?

• Svar på tråden vet inte om jag vågar hoppas...
  • Anonym (GM)

Man ska ju kunna se hjärtslagen redan i v 5 om jag inte minns fel, så tyvärr vet jag inte vad jag ska säga för att du ska kunna känna hopp. Hade visserligen själv stora blödningar under min enda lyckade graviditet och det gick ju bra, så bara att hoppas på att du räknat fel och att det är tidigare än du trott.

• majja01

Men det som stör mig är ju att jag blött kraftigt med klumpar och ändå är fostret kvar... är inte det konstigt?

Svar på tråden vet inte om jag vågar hoppas...