• Anonym (otherside)

Den andra sidan

Här på FL läser man tråd efter tråd om par som har problem med sexlivet. Man läser några som har sex 4-5 ggr per dag trots heltidsarbete för båda och 4-5 barn. Dessa har jag svårt att tro på.

Hur kan det komma sig att alla behov utom sex är ok att kräva? Man kan vara hungrig, kissnödig, trött osv och inget får stå i ens väg. Samma sak gäller träning, träffa kompisar, ha sig egna tid, mm.

Alla behov verkar ha PRIO ETT i allas liv utom just den känslo- och sextörstande partnern. Hen får väl klara sig själv! Runka/onanera om det blir för jobbigt.

Huset skall vara skinande rent, ungarna skall sova, jag skall vara utsövt, jag skall ha hunnit fika med ditten och datten, jag skall ha hunnit vara till gymmet, osv. Först då kan folk se att människan jag valt att leva mitt liv med står där och längtar efter mig. 

Varför skall förhållande bestå av ett enormt JAG och otroligt lite vi? 

Det är sjukt kränkande att stå på andra sidan. På den sidan som lever i ensamhetens ensamhet trots att hen har en partner hen älskar och vill vara med.

• Svar på tråden Den andra sidan
  • Anonym (Förstår...)

Så där var tredje månad kanske det blir sex - det brukar då ske som absolut sista aktivitet på helgen, dvs sent söndag kväll... ingen rolig upplevelse för självkänslan.

Svar på tråden Den andra sidan