4everHope skrev 2014-02-15 10:06:55 följande:
Tack Juliette för ditt engagemang. Vi har nog varit inne på samma sidor och läst Beklagar att ditt ea inte gick vägen jag vet hur det känns, gjort 5 försök med fet blastocyster AA på Unica. Det var nog alla mina minus som fick dem att sluta erbjuda frysisar, inte ens Sötisas tre små bebbar vägde upp i deras statestik... Du kanske minns mig, jag var aktiv på ea tråden under våren 2012 till hösten 2013. Då vårt femte försök även det misslyckades så hade vi bestämt att nu får det räcka så jag lade ner allt vad FL heter. MEN sen insåg vi att nä vi måste försöka en sista gång med färska embryo innan vi helt ger upp drömmen om ett barn. Så nu är jag på g på Unica med delad äggdonator, egen spermadonator och med ISM-ET. Prel et i början av april. Fick mens idag så nu p-piller en mån innan min livmoder synkas upp med äggdonatorn. Jag kommer inte vara så aktiv här inne. Känner att barnkarusellen får inte återigen ta över hela vardagen. Men jag ville ändå uppdatera dig då vi haft kontakt förut, beklaga ditt minus och sedan berätta hur resultatet blir efter ISM-ET på unica då jag läste i en tråd att du funderar på det alternativet nästa gång Hoppas du får en skön helg trots sorg och besvikelser!
Hej 4everHope, jo jag minns dig men visste inte att du gjort 5 insättningar på Unica!! Tråkigt att det inte tog sig, och ja - de har slutat med FET (donerade embryor) på Unica pga dålig statistik. Dags att investera i bättre frysmaskiner kanske,

andra kliniker har mycket högre chanser på FET. De kommer att tappa kunder pga den dåliga statistiken på FET, för ingen vill betala för ett dyrt färskförsök när frostisarna som ev blir över inte tar sig sen! Det är ju inte direkt gratis med FET.
Men grattis till ditt kommande färskförsök - där är de iaf duktiga på Unica!! Och trevligare kliniik får man leta efter, Reprogenesis var inte alls i samma klass vad gäller bemötandet!! Även om den var fin och fräsch. Jag är på g att kontakta Penny på Serum i Aten, och har även sett att de gör embryodonationer där till bra priser!! Ska maila på måndag.
Är helt öppen för att byta land nu, vill bara lyckas

. Om jag så ska behöva åka till Koala Lumpur (eller vad det heter). Jag ska ha extra allt nu, ISM-ET, penicillin, blodförtunnande, dubbel dos kortison osv. Har läst att många som bara fått minus lyckas direkt med hög dos kortison + penicillin!! Så det blir det nu, kanske åker vi ner till Aten för ett förbesök, och tar lite "semester" på samma gång, framåt våren. Jag menar Grekland är ju ändå Grekland.

God mat och fint vatten :). Så jag har inte gett upp, även om det är tungt. Väntar in mensen och hoppas kunna skicka blodprov nu direkt till Penny för analys, kostar visst 1500 SEK men det får det vara värt.
Nä, nu blir det sängdags. Maken sussar så sött redan.

SKÖN HELG PÅ DIG OCKSÅ!!