Jag blir så arg på vissa arbetslösas inställning
Innan jag börjar skälla så vill jag säga att vissa arbetslösa försöker verkligen och det är jättebra. Men jag blir så jäkla arg när vissa:
* Lägger upp bilder på facebook på familjens middag. Ja den ser jättegod ut, men har säkert tagit 2 timmar minst att laga. 2 timmar! Dessa 2 timmar kunde du lägga på att söka jobb eller skriva cv!!! Ät något snabblagat istället!!!
* Går på krogen elelr fest, skall mina skattepengar gå till
Dessa personers festande??? Är man arbetslös skall man vara tillgänglig för ett jobb inte vara på fest!!!
* Köper kläder. Ja visst skall man se proper ut för intervju...men tex nya dyra underkläder??? Dessa visar man inte upp på en anställningsintervju!!! Eller festkläder elelr träningskläder!
* Springer på gym. Skaffa ett jobb istället!!!
* Sover bort hela dagen. En vanlig vuxen med jobb sover 6-7timmar. Utan jobb behövs kanske 3-4timmar...att då ligga i sängen 8-9timmar??? Ett hån mot de som betalar för dessas a-kassa!
*Åker på semester, går på bio, käkar ute, köper prylar, surfar (annat än platsbanken), spelar tv-spel...mm mmm mm etc.
Denna flathet vi har i detta landet. Jag tycker att blir man arbetslös skall datorn spärras från facebook och annat än platsbanken och liknande sidor, man skall kollas så att man verkligen söker jobb o inte sover, festar, tränar elelr annat man kan få göra på sin fritid!!! När man arbetslös skall man vara tillgänglig 24/7.!!! DAGLIG vistelse på arbetsförmedlingen och innan man får massa bidrag skall man sälja av sånt som bil, storbilds tv, bostadsrätt, smycken, kanske flytta till billigasre hyresrätt!!!