• Anonym (arg!!!)

Jag blir så arg på vissa arbetslösas inställning

Innan jag börjar skälla så vill jag säga att vissa arbetslösa försöker verkligen och det är jättebra. Men jag blir så jäkla arg när vissa:

* Lägger upp bilder på facebook på familjens middag. Ja den ser jättegod ut, men har säkert tagit 2 timmar minst att laga. 2 timmar! Dessa 2 timmar kunde du lägga på att söka jobb eller skriva cv!!! Ät något snabblagat istället!!!

* Går på krogen elelr fest, skall mina skattepengar gå till
    Dessa personers festande??? Är man arbetslös skall man vara tillgänglig för ett jobb inte vara på fest!!!

* Köper kläder. Ja visst skall man se proper ut för intervju...men tex nya dyra underkläder??? Dessa visar man inte upp på en anställningsintervju!!! Eller festkläder elelr träningskläder!

* Springer på gym. Skaffa ett jobb istället!!!

* Sover bort hela dagen. En vanlig vuxen med jobb sover 6-7timmar. Utan jobb behövs kanske 3-4timmar...att då ligga i sängen 8-9timmar??? Ett hån mot de som betalar för dessas a-kassa!

*Åker på semester, går på bio, käkar ute, köper prylar, surfar (annat än platsbanken), spelar tv-spel...mm mmm mm etc.

Denna flathet vi har i detta landet. Jag tycker att blir man arbetslös skall datorn spärras från facebook och annat än platsbanken och liknande sidor, man skall kollas så att man verkligen söker jobb o inte sover, festar, tränar elelr annat man kan få göra på sin fritid!!! När man arbetslös skall man vara tillgänglig 24/7.!!! DAGLIG vistelse på arbetsförmedlingen och innan man får massa bidrag skall man sälja av sånt som bil, storbilds tv, bostadsrätt, smycken, kanske flytta till billigasre hyresrätt!!!

• Svar på tråden Jag blir så arg på vissa arbetslösas inställning
  • Fjärilslarv
    berserkur skrev 2014-02-14 13:53:27 följande:
    Men herregud. Det är människor du pratar om, är du med på det?
    tror tyvärr inte att ts förstår det, för arbetslöshet drabbar ju "de där andra och inte mig".
  • Jackson
    Anonym (råger) skrev 2014-02-14 07:20:33 följande:
    90 % av a-kassan finansieras via skatten. Avgifterna som vi betalar per månad täcker inte mycket.
    Ja, men vad gör man när man arbetar? Jo man betalar in skatt + avgift. 
    The only thing to do with good advice is to pass it on. It's never of any use to oneself.
  • Knota

Ehm, sömnbehovet ändras inte så mycket av att vara arbetslös.

• Emmi27

Skål. Det är fredag. Och det är inte ens en kul provocerande tråd.

• korralin

Så jäkla trött på att leva i ett samhälle där arbete ses som meningen med livet. 

• snapback

Tack, det känns väldigt bra att bli nedtryckt av ännu en medmänniska för att man inte kan få ett arbete på begäran...

Varför måste vi värdesättas efter vad vi gör och inte hur vi är.

• Fjärilslarv
    Knota skrev 2014-02-14 15:09:59 följande:
    Ehm, sömnbehovet ändras inte så mycket av att vara arbetslös.
    man kan bli trött om hjärnan inte får tillräckligt med stimulans.
  • The past is now

TS ts ts ts...sluta driv med folk så här..onödigt att provocera. Men ok jag väljer att tro att du på riktigt.

Var arbetslös en längre period och det var INGEN dans på rosor kan jag lova dig. Nu har jag 2 jobb och jag sover 6-8 timmar varje natt och jag vill nog minnas att det gjorde jag som arbetslös med..för att orka med helt enkelt.

Jag har betalt skatt i många många många år innan min arbetslöshet och gjorde det på min a-kassa med vettu. De pengarna man får i a-kassa är MINA pengar, inte dina. Jag betalar a-kassa varje månad, det är MIN försäkring ts. Du har ju ingen koll alls...

Hoppas att du får äta upp det du spottar ur dig en dag.

• Knota
    Fjärilslarv skrev 2014-02-14 15:57:30 följande:
    man kan bli trött om hjärnan inte får tillräckligt med stimulans.
    Jaha?
  • Fjärilslarv
    Knota skrev 2014-02-14 16:00:05 följande:
    Jaha?
    ja och då ökar ju sömnbehovet...
  • Anonym (Bort)

Men om man nu bor i Sverige, blir arbetslös och får kompensation, ska man då alltså bli styrd av de privilerade arbetande om vad man får och inte får göra? Är det då inte bättre att helt skippa statlig financiell hjälp, all sådan? För alla. Dvs, om DU blir arbetslös så får du -inga- pengar. Så som det är i USA tex. För så där kan man ju inte leva, bli microstyrd och granskad av sina "nästa". Va? Ska DU bestämma även hur lång tid man har på sig att laga mat? En dels åsikter här är då s-k-r-ä-m-m-a-n-d-e! Låter som nåt Nord Korea skulle kunna göra typ. Läskigt med visst folks missunsamhet, men säkert är det dom som står först i kö och ska ha dom med minsann den dagen det går utför. Vilken avundsjuka? Nä, skippa ALLA bidrag öht, inklusive barnbidraget till ALLA snikna, sura, avundsjuka svenskar! (Usch, man skäms ju att vara svensk när man läser sånt här)

• Lelle100

Håller med om vissa pungter där men man ska okså leva drägligt inte bara söka jobb mm .MaN HAR ETT liv också med barn mm.Har nyss blivit varslad!!!

Svar på tråden Jag blir så arg på vissa arbetslösas inställning