• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Årtiondets raketer - vilket flicknamn gillar du MEST?
  • mammasus

Som förskollärare kan jag säga att de där namnen verkar finnas i nästan alla förskolegruppr idag. Lustigt! Var man än går heter barnen samma (ungefär som när jag växte upp o varannan flicka hette Anna, typ). I stockholm verkar det poppis att lägga till lite H och Li och sådant piff men annars, många barn har samma namn. Stellah, Mejah, Nova-Li...

• annieh

Jag gillar Stella, Astrid och Nova. Röstade på Nova eftersom det är med på listan över potentiella namn för min och sambons ännu ej existerande barn.

• MrsFreud

Gillar Nova mest, men gillar även Stella. Båda står på vår lista över namn till bebisen i magen. Gillar även Astrid och Meja (Meya) men de är inte aktuella för egen del :)

• virkad mamma

Stella var högst på listan för 14 år sen när jag väntade mitt första barn. Det var en pojke. Idag tycker jag Stella är uttjatat. Ester gillar jag mycket och Astrid är också fint.

• LillaNovaK

Jag har en 8-årig Nova här hemma. När hon döptes till det visste jag ingen som hette det. Nu vet jag två till....

• jenniesve

Vi har en liten Meja som föddes 2013 men jag visste inte att det var en sådan "namnraket" . Förutom Meja gillar jag även Stella.

♥ Lilly 2011 ♥ Meja 2013 ♥
  • ies

Fattar mig inte på namnet Ester. Är inte det en fettmolekyl? blä. ;)

Astrid är finast.

• Norrut

Egentligen borde jag tycka bäst om Nova - fruktansvärt vackert namn, verkligen - och jag skäms faktiskt lite över att jag ändå inte gör det. Har hört så mycket negativt "white trash"-snack om namnet under så lång tid att jag nu har svårt att själv relatera till namnet på något annat sätt. Och det är ju rent ut sagt förjävligt, egentligen, men så kan det vara. Får bli Astrid...

• spöke
    Norrut skrev 2014-04-11 20:00:13 följande:
    Egentligen borde jag tycka bäst om Nova - fruktansvärt vackert namn, verkligen - och jag skäms faktiskt lite över att jag ändå inte gör det. Har hört så mycket negativt "white trash"-snack om namnet under så lång tid att jag nu har svårt att själv relatera till namnet på något annat sätt. Och det är ju rent ut sagt förjävligt, egentligen, men så kan det vara. Får bli Astrid...
    Jo, namn får lätt olika stämplar och associationer. Och visst är det svårt att inte påverkas ...
Svar på tråden Årtiondets raketer - vilket flicknamn gillar du MEST?