• catjos

Vad tycker bo om denna klänning på dop?

På söndag ska vår dotter döpas! Jag har redan köpt en klänning men nu börjar jag tveka på den... Måste man klä sig på något särskilt vis eller är det fritt fram? Till klänningen tänkte jag isåfall ha svarta nylon-strumpbyxor och svarta skor med lite klack. Vad tycker ni? Är det "to mutch"?? Bör man skyla sig??

Ge mig ärliga svar tack!!!

• Svar på tråden Vad tycker bo om denna klänning på dop?
  • Rosa Fluff

Jag skulle ta på mig en kofta. Men set ser ut att vara en jätte fin klänning!

• vikarien

hade nog skaffat en fin kofta att ha ovanpå faktiskt... känns lite väl "naket" för ett dop i kyrkan.

• Pandamamma79

Rent spontant tycker jag att det är too much. Men jag vet ju heller inte hur du klär dig i vanliga fall och hur släkten klär sig.

Den är dock väldigt fin och jag tycker absolut du ska ha den om du känner dig bekväm i den.

• Nashico

Jättefin klänning! Det jag reagerar på är att den känns väldigt somrig och det är vinter ute... Och med svarta nylonstrumpbyxor kommer det enligt mig se jättekonstigt ut. 

Viktigast är dock att du känner dig fin och bekväm.

• Nashico
    Pandamamma79 skrev 2014-02-13 22:16:00 följande:
    Rent spontant tycker jag att det är too much. Men jag vet ju heller inte hur du klär dig i vanliga fall och hur släkten klär sig.
    Den är dock väldigt fin och jag tycker absolut du ska ha den om du känner dig bekväm i den.
    Haha, jag tyckte den var snäppet för lite
  • catjos

Ja, den tanken har också slagit mig! Man kan ju ta av den sen efter på mottagningen isåfall! Klänningen är inte lika kort på mig heller då jag är kortare än modellen på bilden, som tur är ;)

• Mammatillminna

Jag tycker den är jättefin :)

• Lena

Jag hade valt hudfärgade strumpbyxor och en kavaj. Frammifrån är den jättefin, bakifrån lite bar för en familjesammankomst.

• Mammatillminna

Jag skulle kunna haft den på min dotters dop

• Siilje

Underbar klänning. Ryggen är väll kanske lite för bar för dop men annars jätte fin

• catjos

Tack för alla svar! Jag kommer nog ändå att köra på den fast med en kofta över! :)

• Nashico
    catjos skrev 2014-02-14 10:33:42 följande:
    Tack för alla svar! Jag kommer nog ändå att köra på den fast med en kofta över! :)
    och jag som tyckte att ryggen var snyggast på klänningen
  • catjos
    Nashico skrev 2014-02-13 22:16:27 följande:

Jättefin klänning! Det jag reagerar på är att den känns väldigt somrig och det är vinter ute... Och med svarta nylonstrumpbyxor kommer det enligt mig se jättekonstigt ut. 

Viktigast är dock att du känner dig fin och bekväm.

Ja den är lite somrig med det är väl för att den är vit. Hade gärna haft den i en annan färg men det fanns inte. Ang strumpbyxorna så finns det i olika genomskinlighet på dem och jag har köpt ett par som inte blir kolsvarta mot benen. Och jag tycker själv att det kan se ännu somrigare ut med hudfärgade strumpbyxor.
  • catjos
    Nashico skrev 2014-02-14 10:36:48 följande:
    och jag som tyckte att ryggen var snyggast på klänningen smile2.gif
    Ja den är ju döö snygg! Men för att inte ge prellen en hjärtinfarkt så döljer jag ryggen i kyrkan och tar sedan av koftan efteråt på mottagningen! :)
  • catjos
    PinkSugar skrev 2014-02-13 22:34:49 följande:

Så länge du inte kör med vanlig BH och visar hela BHspännet där bak så

Har köpt en sån där "freebra" så här ska inga band eller spännen synas! :)
Svar på tråden Vad tycker bo om denna klänning på dop?