• kossan

AKUT HJÄLP!! Hur räkna ut om timantalet är rätt för denna månad? nytt jättekonstigt schema...

Hej! 

Jag behöver hjälp, fort så jag kan se till att försöka få ändringarna gjorda. 
    Jag fick mitt nya schema idag och det är jättekonstigt. Jag jobbar 75% (77,8%) inom handels, vilket innebär 30h/vecka. 

Nu har jag fått ett schema där jag jobbar ungefär såhär:
    v1 20h 
    v2 16h
    v3 37h
    v4 16h
    v5 35h 

Hur räknar jag ut så att jag har fått de timmarna jag är lovad? 

Förutom att schemat är helgalet när det gäller dagarnas följd, så vill jag veta att jag iallafall får de timmarna jag är lovad! 

Tack på förhand! =) 

• Svar på tråden AKUT HJÄLP!! Hur räkna ut om timantalet är rätt för denna månad? nytt jättekonstigt schema...
  • Grande Rock

utslaget över de fem veckorna ser det ut att vara ca 25h/vecka

It's Good But It Just Ain't Right
  • kossan

Problemet är att den första veckan hänger ihop med februari, dock är de timmarna inräknade där...

Finns det någon formel som säger exakt hur man räknar, eftersom man inte riktigt kan dela det på veckorna då veckorna inte alltid är "hela"?

• Khaleesi

Timmarna från slås ut över en period samt får diffa ett visst antal timmar upp och ned. När jag var anställt på heltid inom handels och jobbade heltid på 38,25 h kunde vissa veckor vara 45h och andra 30. Finns dock en gröna för hur stor diffen får vara, kolla med handels för säkerhets skull.

• kossan
    Khaleesi skrev 2014-02-14 02:48:36 följande:

Timmarna från slås ut över en period samt får diffa ett visst antal timmar upp och ned. När jag var anställt på heltid inom handels och jobbade heltid på 38,25 h kunde vissa veckor vara 45h och andra 30. Finns dock en gröna för hur stor diffen får vara, kolla med handels för säkerhets skull.

Jo det vet jag, men hur räknar jag ut om hur många timmar jag ska jobba en månad?

Eller är det bara så att jag ska jobba 52x30h per år? Så spelar det ingen roll hur de hamnar? ;)

Hur många timmar är en heltid inom handels/månad?

Jag hittar bara/ vecka...
  • bergstromhedman

Inom handels så räknar man timmar/vecka. Har du 30 h/v så skall du ha det +/- 5h om jag inte tar fel. Du skall alltså ha mellan 25-35 h/vecka.  Annars räknar man att en månad är 166 timmar, men det används inte vid schemaläggning, utan där är det timmar per vecka som räknas.

Svar på tråden AKUT HJÄLP!! Hur räkna ut om timantalet är rätt för denna månad? nytt jättekonstigt schema...