Vad ska fyran heta?
Vi väntar nummer fyra i augusti/september. Efter lite diskussioner så har jag konstaterat att vi är på helt olika våglängd vad gäller namn. Lika bra att börja samla på sig förslag redan nu så vi kanske kan enas ganska snart efter födseln Mannen har inte direkt kommit med några förslag, han har bara dissat mina. Jo, han pratade om Jennifer och Filip, men de gillar inte jag. Jag har dessa namn som förslag till en pojke: Vide, Olle, Emil, Alfred, Ted, Jack. Om det blir en flicka gillar jag dessa: Tyra, Elvira, Molly, Alma, Hilda, Jonna, Ellen, Svea. De flesta namnen ratar min man mer eller mindre. Så förslag på namn mottages tacksamt så jag kan ösa det över honom resten av graviditeten
Syskonen heter Tove, Maja och Hugo. Jag arbetar på förskola också så många namn har jag en relation till på både gott och ont så att säga.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 19:26
Jag smäller av! Vi pratade lite namn nu och mannens förslag var Samanta, Melissa, Sabina. Pojknamn hade han bara Max som förslag. Det här kommer ta lång tid! Han tycker jag bara kommer med gamla namn eller namn som passar på djur och jag tycker han kommer med 80-tals namn. Tur vi börjar fundera på namn nu för det här kommer som sagt ta tid!!