• Kroken

Vad ska fyran heta?

Vi väntar nummer fyra i augusti/september. Efter lite diskussioner så har jag konstaterat att vi är på helt olika våglängd vad gäller namn. Lika bra att börja samla på sig förslag redan nu så vi kanske kan enas ganska snart efter födseln Mannen har inte direkt kommit med några förslag, han har bara dissat mina. Jo, han pratade om Jennifer och Filip, men de gillar inte jag. Jag har dessa namn som förslag till en pojke: Vide, Olle, Emil, Alfred, Ted, Jack. Om det blir en flicka gillar jag dessa: Tyra, Elvira, Molly, Alma, Hilda, Jonna, Ellen, Svea. De flesta namnen ratar min man mer eller mindre. Så förslag på namn mottages tacksamt så jag kan ösa det över honom resten av graviditeten Syskonen heter Tove, Maja och Hugo. Jag arbetar på förskola också så många namn har jag en relation till på både gott och ont så att säga.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-02-14 19:26
    Jag smäller av! Vi pratade lite namn nu och mannens förslag var Samanta, Melissa, Sabina. Pojknamn hade han bara Max som förslag. Det här kommer ta lång tid! Han tycker jag bara kommer med gamla namn eller namn som passar på djur och jag tycker han kommer med 80-tals namn. Tur vi börjar fundera på namn nu för det här kommer som sagt ta tid!!

• Svar på tråden Vad ska fyran heta?
  • Kroken
    llindaaa skrev 2014-02-14 17:27:07 följande:
    Åh, Elvira är jättefint :) Det vill jag att min dotter ska heta ;) Annars Mira, Klara, Melina Oliver, Elias :)

Elvira är så himla fint! Mannen säger dock att det är ett konamn?!
  • Kroken
    Pondus skrev 2014-02-14 17:30:39 följande:
    Eftersom syskonen har korta  namn skulle jag försöka följa den formen så mina förslag blir Pojke: Nils Carl Emil Flicka Selma Edit Ellen Klara Elma

Vi har sagt att det inte ska vara ett långt namn men några fler bokstäver än fyra gör inget tycker vi Jag gillar Emil, Selma och Ellen. Mannen är tveksam till dessa dock.
  • Kroken
    elyse skrev 2014-02-14 17:34:48 följande:
    Polly tycker jag är roligare än Molly! :) Till en pojke, kanske Lukas eller Oskar? Det låter som att din man är inne på mer moderna namn än vad du är. 

Lukas heter sonen i andra namn så det är inte ett förstahandsval. Oskar heter kusinen, annars gillar jag det. Polly gillar jag inte.
  • Kroken
    modsey skrev 2014-02-14 17:45:34 följande:
    Tove, Maja och Hugo och Olle tycker ju jag är jättefint, men tydligen inte din man ;) En Petter kanske, eller Carl? Tove, Maja och Hugo och Elsa? Signe eller Elina?

Karl kan jag tänka mig, det hette min morfar. Signe gillar jag också men det är gammalt enligt mannen.
  • Kroken

Jag smäller av! Vi pratade lite namn nu och mannens förslag var Samanta, Melissa, Sabina. Pojknamn hade han bara Max som förslag. Det här kommer ta lång tid! Han tycker jag bara kommer med gamla namn eller namn som passar på djur och jag tycker han kommer med 80-tals namn. Tur vi börjar fundera på namn nu för det här kommer som sagt ta tid!!

• Abbe83

Alice
    Alina
    Anna
    Bianca
    Diana
    Elin
    Emilia
    Felicia
    Freja
    Frida
    Hedda
    Ida
    Josefine
    Julia
    Karin
    Lilly
    Linn
    Linnea
    Lovisa
    Matilda
    Minna
    Miranda
    My
    Nora
    Ronja
    Saga
    Sally
    Sofia
    Sofie
    Stella
    Tyra
    Vera
    Ylva

Abbe
    Adam
    Anton
    Axel
    Billy
    Charlie
    Ebbe
    Elliott
    Erik
    Fabian
    Frank
    Frans
    Gustav
    Hannes
    Harry
    Hilding
    Johannes
    Jonatan
    Kasper
    Leo
    Leon
    Love
    Ludvig
    Malte
    Melker
    Melvin
    Milo
    Nils
    Otto
    Ralf
    Samuel
    Simon
    Sixten
    Sune
    Sven
    Teodor
    Tor
    Viktor
    Vilhelm
    Vincent

• elyse
    Kroken skrev 2014-02-14 19:27:03 följande:
    Haha, jaa... :) Men ni har ju lyckats tre gånger förut. Men Sabina är väl inte så tokigt?
  • fluu
    Kroken skrev 2014-02-14 19:19:31 följande:

Av dom namnen är det Emmy, Gry, Liv, Olivia och Rut som jag gillar. Och så gillar jag Isabella istället för Bella. Maken gillar möjligtvis Emmy av dom inte de andra.
    Här gillar jag Alvin, Julius och Mille. Maken gillar ingen av de jag gillar.
    Fler "söta" namn då:

Alve
    Alde
    Atle
    Algot
    Billy
    Dante
    Elvis
    Eli
    Elmer
    Frej
    Frans
    Hilmer
    Hannes
    Illon
    Isar
    Jona
    John
    Loa
    Linus
    Manne
    Mattis
    Matteus
    Malte
    Set
    Vilton

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Aili
    Alice
    Alinde
    Alva
    Altea
    Celia
    Delia
    Eila
    Eira
    Elise
    Elsie
    Flora
    Freja
    Gro
    Hilja
    Helmi
    Ines
    Ina/Isa
    Iseline/Iselinn
    Junia
    Lilja
    Lia
    Minna
    Nemi
    Nanna
    Silje
    Sonja
    Tekla
    Unni
    Vega

• Kroken
    Abbe83 skrev 2014-02-14 20:02:26 följande:
    Alice Alina Anna Bianca Diana Elin Emilia Felicia Freja Frida Hedda Ida Josefine Julia Karin Lilly Linn Linnea Lovisa Matilda Minna Miranda My Nora Ronja Saga Sally Sofia Sofie Stella Tyra Vera Ylva Abbe Adam Anton Axel Billy Charlie Ebbe Elliott Erik Fabian Frank Frans Gustav Hannes Harry Hilding Johannes Jonatan Kasper Leo Leon Love Ludvig Malte Melker Melvin Milo Nils Otto Ralf Samuel Simon Sixten Sune Sven Teodor Tor Viktor Vilhelm Vincent

Här finns det några jag gillar, en del går bort pga att kompisars barn heter det, kusiner heter det osv. Maken ratar namn som låter gamla, "djurnamn", nymodern-namn, namn som han tycker egentligen är smeknamn som t.ex. Abbe.
  • Kroken
    Queen B skrev 2014-02-14 20:22:38 följande:
    Pojke- Milion, milo
    Ever heard of a Troll? That would be ME ;)

Inga riktiga namn enligt mannen. Milo kan jag dock tycka är lite gulligt.
  • Kroken
    elyse skrev 2014-02-14 20:36:12 följande:
    Haha, jaa... :) Men ni har ju lyckats tre gånger förut. Men Sabina är väl inte så tokigt?

Jo Sabina är tokigt
  • Kroken
    fluu skrev 2014-02-14 20:42:48 följande:
    Fler "söta" namn då: Alve Alde Atle Algot Billy Dante Elvis Eli Elmer Frej Frans Hilmer Hannes Illon Isar Jona John Loa Linus Manne Mattis Matteus Malte Set Vilton

För konstiga eller för gamla eller för vanliga enligt mannen. Jag blir galen! Jag gillade några av dom iallafall
    fluu skrev 2014-02-14 20:47:51 följande:
    Aili Alice Alinde Alva Altea Celia Delia Eila Eira Elise Elsie Flora Freja Gro Hilja Helmi Ines Ina/Isa Iseline/Iselinn Junia Lilja Lia Minna Nemi Nanna Silje Sonja Tekla Unni Vega

Samma med dom här. Suck!
  • Kroken
    Handersson skrev 2014-02-14 21:48:21 följande:
    Isabella och Samuel heter mina barn. Klassiska namn tycker jag

Isabella gillar jag och det tyckte faktiskt maken också var fint (kors i taket) Men det kan ju vara bra att ha några på lager ifall barnet inte alls passar i det namnet, Samuel är fint men inget namn som är för mig om man säger så. Finns många fina namn men som inte är "jag"
  • Abbe83

Adrian
    Alexander
    Arvid
    Benjamin
    Christoffer
    Dennis
    Filip
    Fredrik
    Hampus
    Henrik
    Jakob
    Joakim
    Johan
    Jonas
    Markus
    Martin
    Mattias
    Måns
    Noah
    Pontus
    Rasmus
    Sebastian
    Tobias

Albertina
    Alexandra
    Angelica
    Cecilia
    Ebba
    Edit
    Ellinor
    Emma
    Emelie
    Ingrid
    Johanna
    Kerstin
    Linda
    Lisa
    Louise
    Malin
    Natalie
    Rebecca
    Sara
    Thea
    Tuva
    Valentina
    Vendela
    Viktoria

• Kroken
    Abbe83 skrev 2014-02-15 10:05:36 följande:
    Adrian Alexander Arvid Benjamin Christoffer Dennis Filip Fredrik Hampus Henrik Jakob Joakim Johan Jonas Markus Martin Mattias Måns Noah Pontus Rasmus Sebastian Tobias Albertina Alexandra Angelica Cecilia Ebba Edit Ellinor Emma Emelie Ingrid Johanna Kerstin Linda Lisa Louise Malin Natalie Rebecca Sara Thea Tuva Valentina Vendela Viktoria

Många av de namnen jag gillar där är tyvärr upptagna av kusiner och nära släkt. Sen gillar jag t.ex Måns och Kerstin men de ratar maken.
  • sandra93

Flicknamn: ariel,Leah,Lily,Naomi, shilo

Pojknamn: enok,Ethan, Levi, Gabriel, Ivar, tristan.

Svar på tråden Vad ska fyran heta?