• Anonym (sol)

Någon med erfarenheter från familjens jurist?

Ja som rubriken lyder. Är det någon som har någon erfarenhet av Familjens Jurist? Positiva? Negativa? Funderar på att anlita dem som juridiskt ombud i en vårdnadstvist, men vill gärna höra lite om dem först.

Så jag hoppas att det är många som svarar på tråden :D

• Svar på tråden Någon med erfarenheter från familjens jurist?
  • Anonym (annica)

Jag anlitade dem i samband med ett dödsfall för att göra bouppteckning mm. Min uppfattning är att de gjorde ett bra jobb men framförallt att de höll mig underrättad om vad som hände hela tiden trots att det tog 14 månader innan allting var klart pga att vissa släktingar gjorde allt för att förhala processen. Jag ställde en del frågor till dem via mail och fick oftast svar ganska omgående.

• Anonym (:P)

Ja exet hade dem i tvisten och han förlorade så det small om det.

• Nalliwer

Anlitade dem när exet stämde på boendet. Kan absolut inte rekommendera dem. Fick byta ombud hos dem tre gånger pga. tjänstledigheter. Sista gången valde jag att avtacka mig dem pga kostnaden för att nytt ombud skulle läsa in sig på ärendet skulle bli för hög.
    Däremellan så upplevde jag att de hade rätt kast engagemang. Visst att det gjorde det grundläggande och hjälpte till att skriva inlagorna men kändes som att de inte riktigt hade driv att sätta sig in det hela ordentligt.
    Kan såklart skilja sig mellan deras kontor men Lund som jag hade avråder jag i alla fall från.

• puttepj

Jag avråder bestämt från att anlita Familjens jurist. Jag har aldrig gjort ett större misstag i mitt liv som när jag och min system anlitade Familjens jurist för en simpel bouppteckning och arvsskifte när båda mina föräldrar gick bort mer eller mindre samtidigt pga ålder. Familjens Jurist ägs av Fonus och tyvärr är det många som ifrågasätter deras affärsmetoder. Sök gärna på facebookgruppen 'Familjens Jurist Västerås Rekomenderas EJ' där omdömen, inte bara för Västerås finns.
    /putte

Rekommenderar EJ Familjens jurist
  • Anonym (:P)
    puttepj skrev 2014-02-16 09:14:21 följande:
    Jag avråder bestämt från att anlita Familjens jurist. Jag har aldrig gjort ett större misstag i mitt liv som när jag och min system anlitade Familjens jurist för en simpel bouppteckning och arvsskifte när båda mina föräldrar gick bort mer eller mindre samtidigt pga ålder. Familjens Jurist ägs av Fonus och tyvärr är det många som ifrågasätter deras affärsmetoder. Sök gärna på facebookgruppen 'Familjens Jurist Västerås Rekomenderas EJ' där omdömen, inte bara för Västerås finns.
    /putte
    Kollade men hittar ingen sån grupp.
  • Blomma53

Jag avråder bestämt att anlita familjens jurist Dels inga svar på mailen sen har de på något sätt"slarvat" bort boutredningen efter min man som var registrerad och klar Den skulle skickas till mig. När jag ringer får jag inga ordentliga svar och nu sitter jag "fastlås" kan inte göra bankärenden arvskiftet kan ej ordnas mm VARNING

Svar på tråden Någon med erfarenheter från familjens jurist?