• zippan

kissar igenom

Någon mera som upplever problemet med att det läcker kiss vid benen, särskiljt under natten? Har ni några tips?

• Svar på tråden kissar igenom
  • Emmalinnéa

Du får väl byta märke på blöjorna, libero,pampers coh willys blöjor läkte för oss.
    Har bytt till citygross egna blöjor och huggies dom läker inte på våran iallafall.

• Mamman till trollen
    zippan skrev 2014-02-14 14:13:59 följande:
    Någon mera som upplever problemet med att det läcker kiss vid benen, särskiljt under natten? Har ni några tips?

När sonen hade blöjor, slutade någon gång vid fyraårsåldern, läckte dem en del, inte när han sov och låg ner, men när han stog upp. Han sa inte heller när han hade kissat så då kissade han igenom dem till slut, bytte märke men det hjälpte inte. Så då kom jag på lösningen! Jag satte på honom ett par boxer kalsonger under blöjan så han skulle känna när det blev blött, sen satte jag även på kalsonger över blöjan, då var dem lite fuktiga, nu har sonen bara blöja på natten. Detta är inget vi kan göra åt med blöjan, han har adhd och bup säger att han ska säga till när han inte vill ha det mer.
    ❤️Elias-07❤️Wilma-09❤️Fanny-11❤️
  • Johanna1978

Hej vi kan rekommendera Bambo blöjorna då de suger upp massor.

De vi känner som köpt hem dem har sagt att de är super bra som ex nattisar då de suger upp så mycket.

Sen så slipper man släpa på massa paket till dörren då man går dem hemkörda.

Lycka till.

Här finnes de att köpa:

http://www.abenashop.se/index.php?cPath=6

• mammalovis

För det första kolla att blöjan sitter rätt när det lägger sig, vi hade bekymmer med stringblöjor, d v s att de halkat snett. För det andra ha ett par underbyxor över som håller blöjan ännu mer på plats. För det tredje kan ni behöva byta till storleken större.

Vi hade bekymmer med vår tjej när hon använde Up and go 6 då hon var knappt 3 år och ca 15 kilo. Sedan vi bytte till nr 7 har det funkat super ...  Blöjan var dyngsur varje morgon. Nu är den ofta torr och hon kan hinna på toa innan första kisset kommer, hon kissar lite dagtid så mycket ska ut som sagt.

Knäppblöjan har läckt någon gång dagtid då hon bytt till utklädningskläder och blöjan har lyckats knäppa upp sig.

Svar på tråden kissar igenom