Besöka Farfar efter Farmors död? Hur?
Min farmor gick bort för snart 2 år sedan. Vi var väldigt nära varandra och umgicks väldigt ofta. Hon dog hastigt och kvar blev min farfar som jag tyvärr aldrig haft någon speciellt bra relation med. Inte dålig på något sätt men vi har inte umgåtts på det sättet.
Jag vet att han känner sig väldigt ensam och jag har länge tänkt att åka och hälsa på. Har lagat mat till honom ett par gånger men aldrig vågat åka hem till "dem". Han har även vid flera tillfällen sagt att jag jättegärna får komma hem till honom. Men det känns som att hela jag skulle gå sönder om jag åkte dit. Är ganska säker på att tiden har stannat hemma hos honom och det kommer nog kännas väldigt svårt.
Har pratat med mina föräldrar och de har inte heller varit hos honom förutom någon enstaka gång strax efter farmors död.
Jag tog väldigt illa vid mig när hon dog och är fortfarande periodvis väldigt ledsen över det. Har svårt att prata om henne för att jag saknar henne väldigt mycket. Men jag vet att Farfar är ensam och hon hade velat att man hälsade på honom.
Hur hanterar jag det här? Hur ska jag på bästa sätt kunna klara av att åka och hälsa på? Hur gör man? Det känns så konstigt att åka dit om inte hon är där. :/