• Anonym (Q)

När upptäckte du att du (även kunde bli) blev sexuellt attraherad av ditt eget kön?

Angående bi och homosexualitet. När upptäckte du att du (även kunde bli) blev sexuellt attraherad av ditt eget kön?

Att jag skriver som jag gör beror på att det finns många bi och homosexualitet som levat ett liv såsom enbart heterosexuella med barn ifrån, innan sin bi och homosexuella tid.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När upptäckte du att du (även kunde bli) blev sexuellt attraherad av ditt eget kön?
  • Anonym (lite bi)

Blev kär i en tjej i 20-årsåldern. Det blev aldrig något av det. Jag har kysst ett antal tjejer men bara på "skoj" dvs inte tjejer jag varit attraherad av. Ytterst få tjejer får mig intresserad så jag är väl mest heterosexuell, men efter min förälskelse har jag insett att jag faktiskt skulle kunna vara ihop med en tjej. Om det var RÄTT tjej. Har dock aldrig haft sex men en tjej så jag vet inte hur det skulle gå. Jag tänker väl som så att om man älskar varandra, så går det . Är nu förlovad med en kille så jag tror inte det kommer bli av att testa heller. 

• HäckHäxan

12 kanske eller det var nog tidigare som jag insåg det. Så jag röstar på under 10 år.

Skämt om dvärgar bör vara korta!
  • Anonym (bi typ)

Enda sedan jag hörde talas om att man kunde gilla båda könen (läste i en KP-tidning) så bara visste jag att det var jag. Berättade det även för mina närmsta vänner. Men jag var för liten för att det skulle vara något sexuellt då. MEN intresserad var jag! Så fort det handlade om lesbiska på tv/film blev jag helt till mig och tyckte det var så spännande. Tänkte väl att det varcen fas men i tonåren blev det mer sexuellt. Har bara fått utforska det kvinnliga en liten del men drömmer om mer! Har haft två pojkvänner, den första tyckte det var okej ifall jag hånglade med tjejer men inte min nuvarande. Det gör mig ledsen ibland att tänka på hur jag längtar efter en kvinnas kropp men samtidigt vill jag leva länge med min kille! Men jag är ung så jag hoppas jag hinner :)

• meadows

Jag var 25. Såg Den sista färden och tänkte på våldtäktsscenen efteråt, blev upphetsad av det. Jag hade inte tänkt på killar innan, men började fantisera ofta om gaysex. Det dröjde sex år innan jag vågade ta steget och träffa en kille.

• Coruscant

När jag gick på dagis blev jag kär i fröken.

Ända tills jag gick i femte klass erkände jag öppet att jag gillade tjejer, det var inte förrän i den åldern jag fattade att det var "fel" (på 80-talet). Idag är jag bisexuell och gift med en bisexuell man och jag har även älskarinna

• Anonym (jocke)
    Jag var 40 när jag upptäckte att jag var bi. 

Detta var i samband med att jag läste sociologi och började ifrågasätta normer samt problematisera kön. Jag förstod att detta med att tända delvis var ett inlärt beteende - att heteronormen fanns på riktigt.

Sakta började jag prova i tanken - fantisera om att ha sex även med killar. Först trekant-fantasi (fortfarande hetero med två killar)

Sedan kom jag allt närmare den andra snubben i fantasin. Till sist kunde jag fantisera om att bara ha sex med en annan man.

Man kan säga att jag blev bisexuell den intellektuella vägen - genom att läsa om identitet, kön, genus osv.
  • Anonym (bi typ)

Alltid. De första jag ens tänt på har varit tjejer. Drömde om tjejer/lesbiskt sex som barn. Inget konstigt för mig. Blev helt till mig när det var lesbiska på TV/film, visade det förstås inte men spetsade öronen/ögonen noggrant. Fick liksom en varm känsla inom mig.

När jag var 15, året innan jag fick min första pojkvän, var det bara tjejer som gällde för mig. Tittade kanske inte på porr men milda varianter (onanderade inte men tittade med förtjusning). Så nej att jag attraherats av tjejer har inte varit något nytt för mig.

Det som dock är nytt, eller tja förutom då när jag var 15, 21 nu är att jag verkar enbart tända på tjejer. Killar intresserar mig inte alls. Får se hur länge det håller. Har börjat reflektera över mitt liv och sexualiteten och inser att det kanske alltid varit så. Att jag bara varit för rädd för att inse det. Är riktigt blyg och osäker av mig om jag säger så. Tyvärr.

Men bättre sent än aldrig. Inte för att många skulle tro på mig. Mitt ex,första pojkvännen jag nämnde tror mig faktiskt, tycker det skulle förklara mycket. Jag vet dock inte vad jag ska tro själv. Vill ha ett rakt svar men förstår att det inte går bara sådär. Fasiken så kluven jagär just nu.

• Anonym (bi typ)

Men ah typiskt mig, har ju redan skrivit ooops sorry!

• Anonym (Bi och demi)

Jag blir inte sexuellt attraherad av andra, alls, om det inte finns ett djupare känslomässigt band. Det kallas demisexuell (en del av asexualitet, vilket visserligen blir lite missvisande).

Däremot är jag lika dragen till tjejer som killar numera, något jag insett väldigt nyligen även om jag väl har känt det ett tag. Ha romantiska relationer och förhllanden, vara nära, kela,hångla... Men inte nödvändigtvis sexuellt.

• Ben66
    Shetani skrev 2015-04-14 18:44:58 följande:

Är bi och kom på det för några månader sedan.

Nyfiken fråga....hur märkte du det?
  • Schnaa

14-15 sådär.

It takes a fool to remain sane
  • Mamori

Insåg att jag blev attraherad av mitt eget kön när jag var 6, av det motsatta könet när jag var typ 10.

• Anonym (bi mest tjejer)

Jag upptäckte det i 20-årsåldern när jag redan var(är) i en heterorelation som jag inte vill lämna, men ibland önskar jag att mannen var en kvinna istället.

• Anonym (Man)

Jag började mitt sexliv tillsammans men en kompis, var väl en del nyfikenhet vilket gick över till onani och sexuell närvaro. Detta höll i sig upp i tonåren även när man börja upptäckta det täckta könet.

Har en kvinna i dag och tre vuxna barn men kan tänka mig ha sex med en man, det har ju inget med kärlek att göra.

Har öppet pratat om sex med en del män och visst finns det en lite ?bög? i dom flesta, har dom inte testat skulle dom gärna göra det. Finns väl inget som är så fint som ett vanligt samlag men lite ombyte förnöjer.

Vet inte varför jag ska kategorisera mig, det är nog bara vi människor som skapat detta med kategorier.

Hetrohomobi.

• Ben66
    Anonym (Man) skrev 2015-04-17 11:45:38 följande:

Jag började mitt sexliv tillsammans men en kompis, var väl en del nyfikenhet vilket gick över till onani och sexuell närvaro. Detta höll i sig upp i tonåren även när man börja upptäckta det täckta könet.

Har en kvinna i dag och tre vuxna barn men kan tänka mig ha sex med en man, det har ju inget med kärlek att göra.

Har öppet pratat om sex med en del män och visst finns det en lite ?bög? i dom flesta, har dom inte testat skulle dom gärna göra det. Finns väl inget som är så fint som ett vanligt samlag men lite ombyte förnöjer.

Vet inte varför jag ska kategorisera mig, det är nog bara vi människor som skapat detta med kategorier.

Hetrohomobi.

Jag känner igen mig i din text förutom att jag aldrig pratat om bisex med någon man i min bekantskaps krets. Skicka gärna ett PM om du vill föra en diskussion om detta ämne.
  • Bert

Ben66>> Du är anonym på sidan så det går inte att skriva till dig.

Nu är jag naturist så det har varit lättare att ta upp ämnet med likasinnade men viss har du funderingar över det så hör av dig.

Bert

Svar på tråden När upptäckte du att du (även kunde bli) blev sexuellt attraherad av ditt eget kön?